دستگاه‌های امدادی چهارمحال و بختیاری در حالت آماده‌باش قرار دارند

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پیرو اخطاریه شماره چهار هواشناسی مبنی بر هشدار سطح قرمز به برخی استان‌ها از سمت غرب کشور ، در زمان حاضر همه نیروهای امدادی این استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

خسرو کیانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در زمان حاضر فعالیت این سامانه بارشی از پایان روز گذشته و بامداد امروز در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

وی اظهار داشت: براساس گزارش‌های رسیده شدت بارش‌ها از سمت غرب و جنوب غرب استان بیشتر و در ارتفاعات نیز بارش‌ها به صورت برف گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر همه جاده‌های استان باز و رفت و آمد درحال انجام است.

کیانی یادآور شد: آماده‌باش نیروهای امدادی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی تا پایان این سامانه بارشی که تا روز سه‌شنبه بعداز ظهر پیش‌بینی شده است، ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شدت بارش‌ها؛ آمادگی لازم برای امداد رسانی در صورت بروز هرگونه مشکلی وجود دارد.

کیانی گفت: براساس اعلام اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیشترین بارش‌ها در بازفت ۴۱.۳، کوهرنگ با ۲۸.۷، دوآب صمصامی با ۱۹.۷، لردگان با ۱۱.۹ درصد، مالخلیفه ۵.۲، اردل ۳.۴ بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: استان از جمله استان‌های حادثه خیزی است که مسائل و مشکلات آن احصا و به دولت ارائه شده است.

کیانی کمبود تجهیزات به خصوص ماشین آلات امدادی و راهداری را از جمله مهمترین مشکلات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

وی برطرف کردن نقاط حادثه خیز و ایمن‌سازی جاده‌ها، ایمن سازی نقاط در معرض خطر، تامین امکانات و تجهیزات امدادی از جمله سیستم اطفای حریق برای ساختمان‌های بلند مرتبه را از مهمترین نیازهای استان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید را اعلام کرده بود.

همچنین براساس گزارش اداره کل هواشناسی طی روز دوشنبه بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در تردد جاده‌ای و تخریب سازه‌های موقت بر اثر وزش باد برخی مناطق استان از جمله ارتفاعات و مناطق کوهستانی پیش بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha