کاتانچ: سطح ازبکستان مقابل ایران مشخص می‌شود/ شاگردان من به انگیزه نیاز ندارند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی ازبکستان گفت: در بازی‌های اخیر به اندازه کافی گل زده‌ایم. بازی با ایران به ما این امکان را می‌دهد که سطح خود را بدانیم.

به گزارش ایرنا، سرچکو کاتانچ سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در نشست خبری پیش از دیدار با تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: ما و همه بازیکنان آماده این مسابقه هستیم. همه دیدارها اهمیت دارند و فردا هم بازی مهمی داریم. احترام زیادی برای ایران قائل هستم و این تیم یکی از بهترین‌های آسیاست. تیم‌ها کار بسیار دشواری برای بازی با ایران دارند. در بازی‌های اخیر به اندازه کافی گل زده‌ایم. بازی با ایران به ما این امکان را می‌دهد که سطح خود را بدانیم.

وی دیدار با ایران را یک چالش برای خودش و شاگردانش دانست و گفت: فوتبال با نتیجه صفر بر صفر شروع می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که فرصت‌ها برابر است. شاگردان من به انگیزه نیاز ندارند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چه نوع حریفی در مقابل آن‌ها قرار دارد.

کاتانچ ادامه داد: بعد از بازی با ترکمنستان مشکل خاصی وجود ندارد. نکته اصلی این است که با وجود اینکه در زمین مصنوعی بازی کردیم بردیم. طبق تجربه من، چندین بار در چنین بازی‌هایی شکست خورده‌ایم اما بازی اخیر را بردیم. فردا در یک زمین عالی تلاش خواهیم کرد.

وی درباره تفاوت بازی با ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، نسبت به دیدار خرداد ماه دو تیم در تورنمنت دوستانه کافا خاطر نشان کرد: آن یک مسابقه دوستانه بود و جدی نبود. باید ببینیم فردا چه خواهیم کرد. دیدارهای انتخابی جام جهانی کاملاً متفاوت است و فشار متفاوتی به بازیکنان وارد می‌شود. بازیکنان تیم ایران سال‌ها کنار هم بازی کرده‌اند و عمدتاً با سیستم یکسانی بازی می‌کنند. آنها می‌توانند شما را مجازات کنند و فردا باید بی‌نقص بازی کنیم. شما بهتر از من می‌دانید که مهاجمان، وینگرها و هافبک‌های ایران در چه وضعیتی هستند.

سرمربی ازبکستان در پاسخ به این سوال که آیا اوتابک شوکوروف قرار است مانند بازی‌های اخیر به عنوان یک عنصر تهاجمی بازی کند، گفت: از بازیکنانم می‌خواهم که هر کاری برای پیروزی انجام دهند. بنابراین اوتابک فهمید که برای پیروزی باید تهاجمی بازی کند. اما در این زمینه دستور خاصی نمی‌دهم.

وی افزود: سعی می‌کنیم بازی با ترکمنستان را به یاد نیاوریم. من ۲ سال است که با بازیکنان کار می‌کنم، فکر می‌کنم بازیکنانی که در آن بازی از روی نیمکت آمدند توانستند روند بازی را تغییر دهند. تیم ما ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را دارد.

کاتانچ با بیان اینکه بازی با ایران باید یک چالش برای ازبک‌ها باشد، اظهار داشت: اگر در این مسابقه شکست بخوریم، اتفاقی نمی‌افتد و بازی‌های دیگری پیش رو داریم. همچنین خوب است که ایران را ببریم، اما ببریم هم اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و بعد از یکی دو روز، زندگی ادامه دارد.

جلال الدین ماشاریپوف، بازیکن فوتبال ازبکستان نیز پیش از این دیدار گفت: فردا یک مسابقه مهم داریم. دیدار با ایران بدون شک جذاب‌ترین دیدار گروه است و همانند ما، نگاه بقیه هم به این مسابقه خواهد بود. بازی با ایران خیلی دشوار است ولی تمام تلاشمان را می‌کنیم که این مانع را به خوبی برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha