رانندگان از تردد در مسیرهای غربی و جنوبی اصفهان اجتناب کنند

اصفهان– ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه اکثر نقاط استان در روزهای آتی با موج بارندگی، وزش باد و ناپایداری جوی همراه خواهد بود، از رانندگان می‌خواهیم تا از سفرهای غیرضروری بویژه در مسیرهای غربی و جنوبی و راه‌های کوهستانی اجتناب کنند.

سرهنگ علی مولوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رانندگان در صورت ضرورت سفر در مسیرهای کوهستانی باید ملزومات زمستانی نظیر زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: رانندگی در شرایط ناپایداری جوی و هنگام بارش نزولات آسمانی بدلیل کاهش شدید دید، لغزنده بودن جاده‌ها و احتمال بروز خطر در طول مسیر دارای حساسیت بیشتری نسبت به زمان‌های عادی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: رانندگان باید با سرعت مطمئنه برانند بطوریکه در هر شرایطی بتوانند خودروی خود را کنترل و از بروز حادثه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط حساس بارندگی و لغزنده بودن جاده، رانندگان باید قبل از حرکت از سلامت برف پاک‌کن‌ها، گرمکن‌های شیشه‌ها و سیستم تهویه خودرو مطمئن باشند تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشوند.

سرهنگ مولوی خاطرنشان کرد: رانندگان وقتی با برودت هوا اقدام به روشن کردن بخاری در داخل خودرو می‌کنند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که افزایش دما در داخل خودرو باعث خواب آلودگی شان نشود.

وی با بیان‌اینکه سرنشینان هوشیار و بیدار نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع حادثه برای خودرو در طول مسیر دارند، گفت: سرنشینان خودرو باید مُراقب رفتار و حرکات راننده باشند و در صورت خستگی و خواب آلودگی به او هشدار دهند و با این کار از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، مرکز پیش بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان، روز گذشته نسبت به فعالیت سامانه ناپایدار بارش‌زا در مناطقی از استان هشدار سطح زرد صادر کرد، هشدار در باره پدیده‌ای جوی که ممکن است انجام کارهای روزمره مردم را با اختلال مواجه کند.

فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از اوایل وقت امروز(دوشنبه) آغاز شده است و تا شامگاه سه‌شنبه(فردا) مناطقی از استان بویژه غرب و جنوب را با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق در ارتفاعات، بارش برف و مه آلودگی و کاهش دید، وقوع صاعقه، وزش تُندباد و وقوع طوفان لحظه‌ای فرا می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha