چهار کیلومتر از جاده لمزان به پدل در بندرلنگه بهسازی شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: مرحله نخست پروژه تعریض و بهسازی جاده لمزان به پدل شهرستان بندرلنگه با هزینه ای افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال و به طول ۴.۲ کیلومتر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، عباس شرفی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از اجرای این پروژه افزود: مجوز مرحله دوم این طرح نیز به طول سه کیلومتر صادر شده و بزودی مناقصه آن برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه موجب ارتقای ایمنی مسیر، کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ظرفیت عبور و مرور و دسترسی آسان کشاورزان منطقه می‌شود، بیان کرد: عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه تعریض و بهسازی جاده لمزان با مشخصات راه اصلی با اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال انجام و به روستای پدل متصل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهار کرد: در مرحله سوم این جاده نیز اصلاح مسیر از روستای ناهنگ تا پدل به طول ۲۷.۵ کیلومتر با مشخصات راه اصلی با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال انجام می باشد.

شرفی یادآورشد: در خصوص روکش آسفالت مسیر نیز سال گذشته به طول ۱۳ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است و در سال‌جاری عملیات اجرایی روکش آسفالت به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبار۱۵۰ میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد .

وی تصریح کرد: این محور در سال‌های آینده در صوت تامین اعتبار با مشخصات راه اصلی تعریض و بهسازی خواهد شد و جهت حفاظت از آسفالت موجود از آسفالت حفاظتی بنام (اسلاری سیل) طبق رویکرد سازمان راهداری در حال انجام بوده که مجوز و تامین اعتبار آن از سازمان راهداری است .

آسفالت اسلاری سیل صرفا جهت حفاظت از آسفالت موجود و جلوگیری از خرابی بیشتر آسفالت انجام شده است و با توجه به ماهیت این نوع روکش نقش ترک پرکن و جلوگیری از نفوذ آب دارد و ضخامت زیر یک سانتی متر انجام می شود و با توجه به خرابی آسفالت آن محور بعضا به صورت ۲ لایه اجرا شده است.

پروژه یادشده از سمت شهر لمزان به سمت روستای پدل در حال انجام است و شهر لمزان و روستای پدل در شهرستان بندرلنگه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha