نبود نظارت تصویری در آزاد راه شیراز- اصفهان مدیریت سرعت را  با مشکل مواجه کرد

شیراز - ایرنا - رییس پلیس راه شمالی استان فارس با اشاره به اینکه بستر آزادراه شیراز-اصفهان به لحاظ فنی ایرادی ندارد و تابلو و علائم نیز در حد استانداردها نصب شده ، گفت : ولی فقدان دوربین های کنترل سرعت مدیریت پایش تصویری را در این مسیر دشوار کرده است .

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  از دیگر مشکلات این آزاد راه را ضعف آنتن دهی تلفن همراه در بعضی نقاط این مسیر  اعلام کرد  که حدود ۸۰ کیلومتر است و عنوان کرد :  این نبود آنتن دهی موضوع امدادخواهی و امدادرسانی را در این مسیر با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تنها یک مجتمع استراحتگاهی و رفاهی در این آزادراه ۲۲۰کیلومتری به بهره برداری رسیده است،گفت: مابقی استراحتگاه‌هایی که در طول این آزادراه پیش بینی شده هنوز افتتاح نشده که نیاز است این مراکز نیز سریعا به بهره برداری برسد.

سرهنگ دهقانی به موضوع ورودی و خروجی آزادراه به کلانشهر شیراز اشاره کرد و افزود: قطعه هفتم این آزادراه بصورت رخ به رخ در حال انجام است که باید این مسیر نیز سریعا تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی در ادامه اظهار کرد: تقاطع گویم نیز یکی دیگر از مشکلات فعلی این محور است که جهت تسهیل و تردد باید سریعا زیرگذر گویم به نتیجه برسد.

رییس پلیس راه شمالی استان فارس در ادامه گفت: در حال حاضر در طول ۲۲۰ کیلومتر مسیر این آزادراه در سطح استان فارس سه گشت پلیس راه وجود دارد که نسبت به متوسط سایر محورهای استان پوشش ترافیکی لازم وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود حداکثر سرعت خودروهای سواری در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان را حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

سرهنگ دهقانی پیرامون ورود کامیون به آزادراه گفت: ورود کامیون به این محور ممنوعیت دارد اما گاها رانندگان از این مسیر استفاده می کنند و پلیس نمی تواند بصورت کامل با یک تیم گشتی از ورود کامیون ها به این محور جلوگیری کند.

وی ادامه داد: کامیون هایی که به آزادراه شیراز-اصفهان وارد شوند اعمال قانون خواهند شد.

رییس پلیس راه شمالی استان فارس توضیح داد: ساختار آزادراه شیراز-اصفهان به نحوی طراحی شده که تردد کامیون در این مسیر امکانپذیر است اما در حال حاضر ممنوعیت ورود کامیون به این مسیر با توجه به وضعیت منطقه گویم اعمال شده است.

وی تصریح کرد: در طول این مسیر ۲ پلیس راه پیش بینی شده که کار اتمام ساختمان این سازه و تجهیز آن ظرف ۱۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید.

آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۲۰ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این آزادراه، ۹ درصد به طرح‌های آزادراهی کشور افزوده شد؛ البته هفت هزار کیلومتر برای پروژه‌های آزادراهی هدف‌گذاری شده که از این میزان سه هزار و پنج کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و ۴ هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی رفت. این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

خصوصیت آزادراه شیراز- اصفهان این است که صرفه‌جویی بزرگی در مصرف سوخت ایجاد می‌کند. آزادراه‌ها بیش از ۱۵ مزیت اجتماعی و اقتصادی دارند، ولی اگر تنها به بخش صرفه‌جویی مصرف سوخت در این پروژه دقت کنید، ارزش داشت برای تامین منابع آن بیشتر تلاش شود تا بیش از یک دهه زمان نبرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha