۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85298033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در گردنه‌های کردستان به کندی صورت می ‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف و کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات استان، موجب شده است تردد وسایل نقلیه در این محورها به کندی انجام شود.

صلاح‌الدین محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش برف و کولاک از روز گذشته در نقاط کوهستانی، گردنه‌ها و ارتفاعات استان آغاز شده و با تلاش راهداران در حال حاضر تمام محورهای استان باز است اما تردد در گردنه‌ها به کندی انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون محورهای ارتباطی سنندج- دیواندره، دیواندره – سقز، زرینه، گردنه خان با بارش برف همراه است و نیروها و گشت های راهداری با تمام تجهیزات در محورها مستقر هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رانندگان خواست از سفرهای غیرضرور در این محورها بپرهیزند و در صورت ضرورت، تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: تعدادی از رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه ندارند و همین امر راهداران ما را در بازگشایی محورها با مشکل مواجه کرده است، چرا که باید ماشین ها را جابجا کنند تا بتوانند اقدام به نمک پاشی و بازگشایی مسیر کنند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha