کسب هفت مدال شنای کشوری توسط بانوان دانشگاه علوم پزشکی یزد، بدون استخر اختصاصی

یزد- ایرنا - بانوان دانشگاه علوم پزشکی یزد برای نخستین بار در تاریخ شنای این دانشگاه موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ در سومین المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت شدند و این در حالیست که این دانشگاه، استخر اختصاصی ندارد و ورزشکاران در استخرهای عمومی تمرین می کنند.

رییس اداره تربیت بدنی دانشگاه روز سه شنبه به ایرنا گفت: این مسابقات در سه رشته دات ، شنا و داژبال به مدت ۲ روز در ساری با حضور ۷۵۰ ورزشکار از ۵۶ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

محمد رضا ساده افزود: ورزشکاران این دانشگاه و به خصوص رشته شنا با کمترین امکانات و تجهیزات لازم در این رقابت ها حاضر شده و موفق به کسب مدال شدند.

وی گفت: زمین استخر اختصاصی شنای دانشگاه علوم پزشکی یزد سالها قبل در محل پردیس این دانشگاه آماده و چندین بار کلنگ آن به زمین زده شد اما هنوز ساخته نشده است.

ساده اضافه کرد: در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به این استان اعتبار لازم برای ساخت این استخر تامین شد و امید است ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: در رشته شنای مسابقات مورد اشاره ۲۳۰ شناگر حضور داشتند که یزدی ها با کسب سه مدل نقره و چهار برنز و مجموع ۲۲۰ امتیاز برای نخستین بار افتخار آفرین شدند.

وی افزود: در رشته دات نیز یزد با ۶ برد و کسب مقام نایب قهرمانی ، جام نقره این المپیاد را به خانه آورد و در رشته داژبال نیز تیم یزد به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود و با قبول شکست در برابر تیم گلستان که قهرمان این دوره از مسابقات شد از ادامه مسابقات بازماند.

از استان یزد مجموعا ۲۲ ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند که شنا ۱۰ نفر، داژبال هشت نفر و دات چهار نفر بودند.

کم سن ترین ورزشکار یزدی در رشته داژبال ۲۲ سال و مسن ترین آنها ۵۴ ساله در رشته شنا حضور داشت.

به گفته ساده، ورزشکاران رشته های والیبال و شطرنج نیز دیشب عازم این رقابتها شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha