هند از تلاش‌های بین‌المللی برای توقف بشردوستانه جنگ غزه استقبال می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده هند در سازمان ملل متحد، با تاکید بر موضع ثابت دهلی نو برای دستیابی به راه حلی عادلانه، صلح آمیز و پایدار برای مسئله فلسطین گفت که این کشور از هر تلاشی برای توقف بشردوستانه جنگ در این منطقه استقبال و از آن حمایت می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از هندوستان تایمز، روچیرا کامبوج، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشست غیررسمی مجمع عمومی سازمان ملل در مورد وضعیت انسانی در نوار غزه، تاکید کرد که پیام هند درباره این جنگ و این مساله همیشه روشن و پایدار بوده است.

کامبوج گفت: هند از همه تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای کاهش تنش و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه فوری به مردم فلسطین استقبال می‌کند.

وی افزود: ما قاطعانه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن مخالفیم، آشکارا با خشونت مخالفیم و با پایبندی به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و اطمینان از جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری، تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه، آزاد شدن بدون قید و شرط همه اسرا از دو طرفا را خواستاریم، منطقه باید به سمت بازیابی زودهنگام صلح و ثبات برود.

هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف فوری و راهروهای بشردوستانه در سراسر غزه شد تا امکان دسترسی بدون مانع به کمک های بشردوستانه در نوار غزه، در نهایت غلبه بر بن بست و تصویب قطعنامه ای در درگیری یک ماهه رژیم صهیونیستی و حماس فراهم شود.

شورای ۱۵ کشوری چهارشنبه گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرای حماس و سایر گروه‌ها، به‌ویژه کودکان، و همچنین تضمین دسترسی فوری غزه به کمک‌های بشردوستانه شد.

پیش نویس قطعنامه مالت با ۱۲ رای موافق، هیچ یک مخالف و سه رای ممتنع از روسیه، بریتانیا و آمریکا به تصویب رسید.

تصویب این قطعنامه پس از چهار تلاش ناموفق ماه گذشته در شورا برای انجام اقدامی برای ایجاد اجازه دسترسی بشردوستانه به منطقه مورد درگیری صورت گرفت.

کامبوج بر موضع ثابت هند برای دستیابی به راه حلی عادلانه، صلح آمیز و پایدار برای مسئله اسرائیل و فلسطین تاکید کرد و گفت: هند همواره از از سرگیری مذاکرات مستقیم برای ایجاد کشور مستقل و پایدار فلسطینی، زندگی در مرزهای امن و شناخته شده 1967 در کنار هم و در صلح با اسرائیل حمایت کرده است.

کامبوج بر تعهد هند به ارائه کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین، از جمله تحویل ۷۰ تن مواد امدادی در بلایای طبیعی تاکید کرد و افزود: این موارد شامل ۱۷ تن دارو و ملزومات پزشکی در دو بخش است و حمایت های بشردوستانه هند ادامه خواهد داشت.

او گفت: به طور مشابه، هند همچنان به عنوان عضوی از کمیسیون مشورتی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک به ایفای نقش فعال خود ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha