آمار بارندگی در آذربایجان‌غربی با بارش‌های آخر آبان بهبود یافت/ ۱۶ میلی متر در ۲ روز

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به بارش های خوب صورت گرفته طی روزهای پایانی آبان ماه جاری در استان گفت: این امر، کمی موجب بهبود آمار بارندگی در استان شد ولی همچنان ۱۲ درصد با متوسط بلندمدت در پهنه استانی فاصله داریم.

مجید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۴۸ ساعت گذشته از صبح بیست و هشتم تا ۳۰ آبان ماه، بطور متوسط نزدیک به ۱۶ میلی متر بارش در آذربایجان غربی ثبت شده که رقم متوسط بارش استان را از ۳۷ به حدود ۵۳ میلی متر رسانده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۸ ساعته، بطور متوسط هشت میلی متر در حوضه ارس، ۱۵ میلی متر در حوضه ارومیه و ۴۱ میلی متر در حوضه رودخانه زاب در جنوب استان بارش گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر میزان متوسط بارش ها با گذشت نزدیک به ۲ ماه از ابتدای سال آبی (اول مهر ۱۴۰۲) در حوضه زاب به ۹۸ میلی متر، دریاچه ارومیه حدود ۴۴ میلی متر و ارس به بیش از ۵۵ میلی متر رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: البته هنوز در ۲ حوضه دریاچه ارومیه و زاب نسبت به متوسط بلندمدت، فاصله داریم و میزان بارش ها در حوضه های دریاچه ارومیه و زاب به ترتیب ۳۰ و پنج درصد نسبت به درازمدت کمتر است.

رستگاری گفت: در حوضه ارس بارش های خوبی در سال آبی جاری داشتیم و میزان بارش نسبت به متوسط درازمدت ۲۹ درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی تا حدود یک دهه پیش، یکی از استان های پربارش کشور بود ولی در این مدت سال به سال، با کاهش بارش روبرو شدیم به طوری که بارندگی سه سال آبی اخیر استان در حدود ۳۰۰ میلی متر گزارش شد.

این رقم در سال های نه چندان دور به ۴۵۰ میلی متر نیز می رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha