بارش نزولات آسمانی در آذربایجان‌غربی از ۴۰۰ میلی‌متر گذشت

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بارش نزولات آسمانی طی سال آبی جاری ( اول مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۴۰۰.۱ میلی‌متر رسیده است.

مجید رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان حدود ۲۶ درصد بیشتر از سال آبی گذشته و ۲۰ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است.

وی اضافه کرد: متوسط بارش تا زمان مشابه سال گذشته در آذربایجان غربی ۳۱۸ میلی متر و در میانگین بلندمدت نیز ۳۳۳ میلی متر برآورد شده است.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری طبق برآوردهای ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، ۸۹۲ میلی متر بارش در حوضه زاب، ۳۷۵ میلی متر در حوضه دریاچه ارومیه و ۳۰۴ میلی متر هم در حوضه ارس ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان بارش ها در سه حوضه ارس، دریاچه ارومیه و زاب نسبت به زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۵، ۱۴ و ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رستگاری گفت: همچنین بارش های سال آبی جاری در حوضه ارس ۳۳ درصد، دریاچه ارومیه نزدیک به ۱۰ درصد و در حوضه زاب ۳۷.۵ درصد بیشتر از متوسط بلندمدت است.

به گزارش ایرنا، در چهار سال آبی گذشته، بارندگی های آذربایجان غربی به حدود ۳۰۰ میلی متر می رسید که همین امر کاهش سطح آب های زیرزمینی و سطحی را موجب شده بود؛ آخرین باری که بارش ها در آذربایجان غربی از ۴۰۰ میلی متر فراتر رفته بود، سال آبی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ بود که بیش از ۵۰۰ میلی متر بارش طی آن سال در استان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha