۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85298506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بمباران بیمارستان الشفاء/خانه پزشک فلسطینی هدف کینه صهیونیست ها + فیلم

تهران – ایرنا - وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان الشفاء در شهر غزه و ویرانی بخش هایی از این بیمارستان توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، بیمارستان های شمال غزه به دلیل بمباران های ادامه دار و محاصره همه جانبه غزه کاملاً از کار افتاده اند و اشغالگران صهیونیست تنها بیمارستان دیالیز غزه را برای دومین روز در محاصره دارند.

بنابر اعلام وزارت بهئداشت فلسطین در حال حاضر ضریب فعالیت بیمارستان های غزه به ۱۹۰ درصد رسیده که این مساله به این معناست که کارکنان این بیمارستان ها به رغم نبود تجهیزات و امکانات، بسیار بیشتر از توان خود برای نجات بیماران و مجروحان تلاش می کنند.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ بیمار و زخمی بستری در بیمارستان اندونزی به بیمارستان ناصر منتقل شده اند ولی هنوز ۴۰۰ مجروح، ۲ هزار آواره و ۲۰۰ پزشک و تکنسین هنوز در بیمارستان اندونزی حضور دارند.

در حالی نبرد میان نیروهای مقاومت و جنایتکاران صهیونیست وارد چهل و ششمین روز خود می شود که بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان ها و مدارس غزه همچنان ادامه دارد و گزارش هایی تکان دهنده از نوار غزه مخابره شده است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز دوشنبه اعلام کرد: شمار شهدا تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

این دفتر افزود: از مجموع این شهدا پنج هزار و ۶۰۰ تن کودک و سه هزار و ۵۵۰ زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

بمباران خانه پزشک فلسطینی در اردوگاه النصیرات/ بیش از ۵۰ نفر زیر آوار هستند

یکی از شاهدان عینی در اردوگاه نصیرات در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر درخصوص حمله بمب افکن های رژیم صهیونیستی به خانه دکتر "عبداللطیف الحاج" از پزشکان بیمارستان الشفاء گفت که منزل این پزشک فلسطینی ساعت چهار و نیم صبح به وقت محلی بمباران شد.

وی افزود: در این خانه بیش از ۵۰ نفر از اعضای خانواده این پزشک و بستگانش که از منطقه شمال غزه آواره شده و به آنها پناه برده بودند، اقامت داشتند.

این شاهد عینی با اشاره به این که با توجه به نبود امکانات هنوز امکان بیرون آوردن همه ساکنان این خانه از زیر آوار میسر نشده، گفت: ما فقط توانسته ایم ۱۴ شهید و زخمی را که از اینجا به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شده اند، شناسایی کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha