۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85298534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جندی شاپور دزفول و برق منطقه‌ای باختر امضا شد

دزفول-ایرنا- رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: تفاهم نامه همکاری بین این دانشگاه و شرکت برق منطقه‌ای باختر در راستای ساخت یک دستگاه اندازه گیری چند منظوره سیستم‌های زمین فرکانس بالا امضا شد.

مهدی بدیعی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه جندی شاپور دزفول یک طرح تحقیقاتی با برق منطقه‌ای باختر انجام داده که این طرح به پایان رسیده و یک دستگاه ساخته شده است.
وی ادامه داد: این دستگاه با نام دستگاه اندازه گیری چند منظوره سیستم‌های زمین فرکانس بالا در نخستین نمایشگاه فن بازار صنعت برق در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت برق به نمایش درآمد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان کرد: در انتهای این نمایشگاه چند تفاهم نامه بین شرکت‌ها و برق‌های منطقه ای رد و بدل شد که یکی از آنها بین دانشگاه جندی شاپور دزفول و برق منطقه ای باختر امضا شد تا نمونه صنعتی این دستگاه ساخته شود.
بدیعی با بیان اینکه این طرح پذیرفته شده و قرار است تجاری سازی شود گفت: از این طرح از بین ۷۰۰ محصولی که در نمایشگاه بین المللی ارائه شده بود همراه با ۲۹ طرح دیگر تقدیر شد.

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جندی شاپور دزفول و برق منطقه‌ای باختر امضا شد
مجری این طرح و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز گفت: این دستگاه به منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی بین شرکت برق منطقه ای باختر و دانشگاه جندی شاپور دزفول امضا شد که با امضای این تفاهم نامه طرفین باید حد اعلای تلاش خود را برای گسترش توان علمی کشور در حل مشکل و معضلات فنی موضوع این تفاهم نامه و نیل به خوداتکایی ملی داشته و از هیچ کوششی در این جهت دریغ نکنند.
مهدی سرادارزاده اظهار امیدواری کرد طرفین قرارداد با همفکری متقابل نتایج ارزشمندی کسب کنند.
وی ادامه داد: موضوع این تفاهم نامه انجام فاز تولید صنعتی دستگاه اندازه گیری چندمنظوره سیستم های زمین در باند فرکانسی وسیع با نام تجاری smart ground meter است و تعهدات طرفین این قرارداد برای فاز تولید آزمایشگاهی است.
مجری این طرح با اشاره به ویژگی های شاخص این دستگاه گفت: این دستگاه اولین نمونه دستگاه با قابلیت اندازه گیری در بازه فرکانس وسیع، اندازه گیری آمپدانس باند وسیع سیستم زمین در شبکه های قدرت، اندازه گیری با دقت بالای ۹۰ درصد، دارای نرم افزار واسط گرافیکی، قابلیت ایجاد داده های مناسب واقعی برای نرم افزارهای مدلسازی سیستم زمین است.

وی ادامه داد: تبادل آنلاین اطلاعات با کامپیوتر، ثبت موقعیت مکانی و زمانی اندازه گیری های صورت گرفته جهت آرشیو مناسب اطلاعات، استفاده از فناوری های مبدل الکترونیک قدرت فرکانس بالا از دیگر ویژگی های این دستگاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha