معاون سازمان محیط زیست: دولت مصمم به بهبود وضعیت زیستی تالاب‌هاست

ارومیه- ایرنا- معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع احیا و حفاظت از  تالاب های کشور از مهمترین موضوعات زیست محیطی در کشور بوده و دولت مصمم به بهبود وضعیت آبی و زیستی تالاب‌هاست.

به گزارش ایرنا، مجتبی ذوالجودی روز سه شنبه در بازدید از پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد بر تامین حقابه تالاب ها تاکید کرد و افزود: حق آبه تعیین شده تالاب حداقل نیاز آبی آن تالاب است و برای جلوگیری از ورود آسیب های زیست محیطی لازم است به صورت کامل تامین شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از مهمترین استان های تالابی کشور است و با وجود خشکسالی و کاهش بارش ها در سال های اخیر، وضعیت تالاب های این استان مطلوب است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وضعیت مناسب تالاب کانی برازان اظهار کرد: این تالاب با مشارکت و تعامل سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای و با وجود خشکسالی و افزایش دمای هوا از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی بیان کرد: وضعیت تالاب‌ها با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط و جوامع محلی، می تواند بهبود یابد و مشارکت مردمی در این خصوص نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ذوالجودی همچنین در جلسه بررسی چالش های تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه با تاکید بر مدیریت بهینه منابع آبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: باید اشتباهات دهه های گذشته را بپذیریم و در مسیر جبران آنها و بهبود وضعیت گام برداریم .

وی ادامه داد: آن بخش از برنامه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه که عمل به آنها وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست بوده، با وجود تمام محدودیت ها به‌صورت کامل و ۱۰۰ در صدی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت وضعیت آبی تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه، بیان کرد: این تالاب ها از اهمیت بسیار زیادی در منطقه برخوردار بوده و پشتوانه اکولوژیک دریاچه ارومیه هستند و هدف نهایی ما احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک تالاب بین المللی است.

بازدید از پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد، بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده و نشست با روسای ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان های تالابی آذربایجان غربی و همچنین جلسه با مسوولان استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از برنامه های سفر معاون محیط ‌زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست به آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha