۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85298819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: دستگاه‌های اجرای در معرفی سیره شهدا به نسل جوان کوتاهی نکنند

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نباید نسبت به شناساندن سیره شهدا به نسل جوان کوتاهی کنند گفت: برگزاری یادواره های شهدا بهترین راه برای انتقال افکار شهدا به نسل جوان است.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید دین خود را به والدین و فرزندان شهدا ادا کنیم لذا قصور در زمینه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگر و همچینن برگزاری یادواره شده پذیرفتنی نیست.

وی افزود: انتظار داریم که فرهنگ برگزاری یادواره‌ها و تکریم خانواده شهدا توسط بسیج در دستگاه های اجرایی با جدیت بیشتری دنبال شود.

استاندار خوزستان به نامگذاری خیابان‌های شهر به نام "شهدای غریب اسارت" اشاره کرد و گفت: این اقدام بسیار ارزنده بوده و باید از سوی مسئولان امر جدی گرفته شود.

وی افزود: شهدای گمنام همواره نزد خداوند از جایگاه بالایی برخوردار بوده و بر ما تکلیف است که به خانواده شهدای مفقودالاثر سرکشی کنیم.

حسینی محراب با بیان اینکه شهدا مایه عزت و آبروی انقلاب اسلامی بوده و ادامه راه آن‌ها کشور را از همه آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد گفت: همچنین خانواده معظم شهدا دین بزرگی بر گردن ما و جامعه دارند.

وی در خصوص کنگره ملی شهدای خوزستان که قرار است در اسفندماه سال جاری برگزار شود بیان کرد: ۲۵ کمیته کار اجرایی این کنگره را برعهده دارند که تاکنون اقدامات خوبی در استان صورت گرفته و انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح نهال کاری در راستای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان گفت: این اقدام قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای استان، بسیار ارزنده بوده و می توان به ازای هر شهید سه نهال در استان کاشت.

وی افزود: مصوبات این شورا لازم الاجرا بوده و کوتاهی دستگاه ها در این زمینه پذیرفتنی نیست.

حسینی محراب در پایان گفت: از آنجا که خوزستان محل عروج تعداد قابل توجهی از شهدا است؛ تفاوت در برگزاری کنگره شهدای خوزستان با دیگر استان های کشور ضروری است و بکارگیری از ایده های نو و خلاقانه در این زمینه باید مورد توجه قرارگیرد.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha