رسانه صهیونیستی: آمریکا امیدوار به توقف درگیری‌ها در مرز لبنان است

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام آمریکایی، ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس در غزه به توقف درگیری‌ها در مرز لبنان بیانجامد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است که توافق آتش بس در غزه به توقف کامل درگیری ها در مرزهای شمالی (سرزمین های اشغالی) با لبنان نیز منجر شود.

به گزارش ایرنا، حمله رژیم صهیونیستی به غزه با واکنش کشورهای عضو محور مقاومت مواجه شد و علاوه بر گروه های مقاومت در عراق، یمن، سوریه و دیگر نقاط آسیای غربی، مقاومت لبنان نیز رژیم صهیونیستی را از شمال سرزمین های اشغالی هدف قرار داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که در صورت تداوم جنایات رژیم صهیونیستی، حملات به این رژیم، به شمال سرزمین های اشغالی محدود نخواهد ماند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه ای با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، مفاد این توافق را منتشر کرد.

در بیانیه حماس آمده است: پس از مذاکرات سخت و پیچیده و طولانی، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و تلاش‌های زیاد طرف قطری و مصری به توافق آتش بس انسان دوستانه (آتش بس موقت) به مدت ۴ روز دست پیدا کردیم.

حماس در ادامه بیانیه خود مفاد این توافق را اعلام کرد که بر اساس آن، درگیری‌ها از سوی دو طرف، فعالیت‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در همه مناطق غزه و نیز جابه جایی خودروهای زرهی این رژیم در غزه متوقف خواهد شد.

بر اساس این توافق، صدها کامیون ویژه حامل کمک‌های بشر دوستانه، درمانی و سوخت وارد همه مناطق غزه بدون استثنا خواهد شد.

حماس افزوده است: ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha