۵ آذر ۱۴۰۲، ۷:۵۶
کد خبر: 85299583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ هکتار نهال‌کاری در زمین‌های بیابانی محلات کشت شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور بیابان اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۷۰ هکتار نهال‌کاری امسال در زمین‌های بیابانی شهرستان محلات کشت شد.

آتنا فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۸ هزار اصله نهال از گونه‌های تاغ و آتریپلکس با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمین‌ها کاشته و آبیاری شده‌ است.

وی ادامه داد: تاغ و آتریپلکس از گونه‌های مقاوم به شوری و خشکی است که در سال‌های اخیر در عملیات مقابله با بیابان زایی، احیای مراتع خشک و نیمه خشک در کشور کاشته شده‌ است.

رئیس ادارۀ امور بیابان اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: کاشت نهال‌های تاغ و بوته‌های آتریپلکس نقش مهمی در جلوگیری از طوفان‌های شن و مهار ریزگردها و سرسبزی در این منطقه به همراه دارد.

فرجی از آبیاری ۹۲۰ هکتار آبیاری جنگل‌های دست کاشت در استان مرکزی خبرداد و گفت: آبیاری این جنگل‌ها امسال در شهرستان‌های زرندیه، اراک، کمیجان و محلات انجام شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha