دانش آموزان قشمی اصلاح الگوی مصرف برق را فرا گرفتند

قشم - ایرنا - مدیر روابط عمومی برق قشم گفت: به همت مروجین و کارشناسان ایمنی و اتفاقات اداره برق این شهرستان مرزی دانش آموزان و معلمان مدرسه ابتدایی سما امروز (چهارشنبه) با نحوه تولید انرژی و اصلاح الگوی مصرف برق در کلاس های درس آشنا شدند.

حسین بازماندگان قشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این برنامه آموزشی با هدف آشنایی دانش آموزان با انواع انرژی به خصوص برق و ضرورت بهینه سازی مصرف و راهکارهای آن در مدارس برگزار شده است.

وی ادامه داد: این برنامه برای نخستین بار در سطح مدارس ابتدایی شهرستان قشم برگزار شد که دانش آموز پایه چهارم مدرسه سما با اصول و روش های استفاده از انرژی برق آشنا شدند.

دانش آموزان قشمی اصلاح الگوی مصرف برق را فرا گرفتند

مدیر روابط عمومی برق قشم توضیح داد: در این برنامه آموزشی، مفاهیم برق و الکتریسیته، نحوه تولید برق، ساعت های اوج و کم باری مصرف، چگونگی انتقال و توزیع برق به مصرف کننده، میزان مصرف لوازم الکتریکی، انواع انرژی های تجدید پذیر و روش های صرفه جویی مصرف برق در وسایل الکتریکی و راهکارهای کاهش مصرف برق در منازل به زبانی ساده و شیوا برای دانش آموزان و معلمان این مدرسه تشریح شد.

دانش آموزان قشمی اصلاح الگوی مصرف برق را فرا گرفتند

بازماندگان قشمی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای یادگیری و تاثیر پذیری در مصرف برق و انرژی، زمان کودکی است و مدارس از بهترین بسترها برای انجام و ارایه این آموزش ها هستند؛ از این رو امیدواریم که ادامه چنین آموزش های در سطح گسترده تر، بر الگوهای بهینه سازی مصرف انرژی در شهرستان مرزی قشم و استان هرمزگان تاثیری ماندگاری داشته باشد.

وی گفت: در این برنامه دانش آموزان این مدرسه علاوه بر آشنایی با مسایل مربوط به انرژی برق، آموخته های خود را به صورت شعر، نقاشی و روزنامه دیواری به نمایش گذاشتند.

دانش آموزان قشمی اصلاح الگوی مصرف برق را فرا گرفتند

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha