۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 1208
کد خبر: 85300164
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده پارلمان غنا آبروی مگوایر را در صحن مجلس برد و معذرت خواست!

تهران- ایرنا- نماینده پارلمان غنا پس از مقایسه تحقیرآمیز ستاره تیم فوتبال منچستریونایتد با معاون رییس جمهوری غنا، از مرد انگلیسی یونایتدها عذرخواهی کرد!

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، اسحاق آدونگو، نماینده پارلمان غنا در جریان حمله به رقیب سیاسی وی در پارلمان این کشور، در اظهاراتی تحقیرآمیز، محمدو باوومیا، معاون رییس جمهور غنا را با هری مگوایر، مدافع منچستر مقایسه کرد.

آدونگو در جریان سخنرانی درباره بودجه خطاب به رقیب سیاسی خود گفت: در انگلیس فوتبالیستی شبیه شما وجود دارد به نام مگوایر که برای منچستریونایتد بازی می‌کند. او به‌ بزرگ‌ترین تهدید قلب خط دفاعی منچستریونایتد تبدیل شده است؛ روی بازیکنان خودی تکل می‌زند و به رقبا پاس گل می‌دهد. حتی وقتی رقبا در گلزنی ناکام می‌مانند، مگوایر برای آنها گل‌به خودی می‌زند!

وی اضافه کرده بود که «باوومیا در حال حاضر روی تمام پایه‌های اقتصاد ما «تکل» زده و همه را ویران کرده است!»

با این حال، آدونگو دیروز در ساختمان پارلمان غنا از مگوآیر عذرخواهی در ادعای متناقض با تصورش از وی، کاپیتان سابق یونایتد را بازیکنی «تحول آفرین» توصیف کرد!

آدونگو دراین‌باره گفت: اگر به خاطر داشته باشد، پارسال خیلی شتابزده باوومیا را با هری مگوایر مقایسه کردم. اکنون از هری مگوآیر عذرخواهی می‌کنم. از این مدافع به عنوان مثال استفاده کردم اما امروز مگوایر با عبور از انتقادات، پیشرفت کرده و به بازیکنی تحول‌آفرین بدل شده است.

وی خطاب به سخنگوی پارلمان غنا گفت: مگوایر حالا بازیکنی مهم برای منچستریونایتد است همانطور که مگوایرِ «ما»، اکنون در صندوق بین‌المللی پول یک جام در دست دارد! مگوایر ما، مگوایر اقتصادی ما، موفق شده است تا بازنشستگان را از خانه بیرون کشانده و در خیابان تجمع(اعتراضی) کنند!

منظور آدونگو به نیاز مبرم دولت غنا به اخذ ۲.۴ میلیارد پوند(۳ میلیارد دلار) وام از صندوق بین‌المللی پول است؛ وامی که بدهی این کشور را تشدید خواهد کرد و این مساله به تشدید انتقادات از باوومیا منجر شده است. تورم غنا در دسامبر ۲۰۲۲ به رکورد ۵۴درصد رسید و هم‌اکنون به ۳۵درصد کاهش یافته است.

مگوایر که در تابستان سال جاری به دلیل افت شدید بازوبند کاپیتانی یونایتد را از دست داد، در حال حاضر روزهای خوشی را با شیاطین سرخ و انگلیس سپری می‌کند. مدافع ۳۰ ساله سه‌شیرها، با بهبود قابل‌توجه عملکردش، اریک تن‌هاخ، سرمربی منچستر را وادار کرد تا او را به ترکیب ۱۱ نفره برگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha