نوآوری ویژگی بارز بسیجیان در عرصه سازندگی است

مشهد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بسیجیان با فراگرفتن علوم و فنون به روز از طریق ابتکارات و نوآوری‌ها می‌توانند در عرصه سازندگی و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا کنند.

مسعود میرزائی شهرابی روز پنجشنبه همزمان با هفته بسیج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیجیان همواره خود را موظف به آبادانی کشور می دانند و با شوق و علاقه نسبت به حفظ انقلاب و سازندگی ایرانی آباد، مستقل و سعادتمند در تلاش هستند.

وی ادامه داد: نخبگان و فناوران دانش بنیان در عرصه بسیج نقش مهمی دارند و این نهاد می‌تواند در حوزه‌های مختلف به ارتقاء سطح زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه کمک کند.

عضو بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه توسعه علمی و فرهنگی کشور باید مطابق فرامین رهبر معظم انقلاب انجام شود، اظهار کرد: بسیج می‌تواند در مسیر توسعه علمی و فرهنگی جامعه کمک شایانی انجام دهد. ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های علمی و فرهنگی می‌تواند منجر به افزایش سطح دانش و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه شود تا در مسیر بالندگی کشور گام برداشته شود.

وی با اشاره به لزوم ترویج اندیشه های پویا گفت: بسیج امکان ترویج اندیشه‌های پویا و نوآورانه با رویکرد امیدآفرینی در میان اقشار و گروه های مختلف مردم را دارد.

میرزائی بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی کشورمان وجود تورم اقتصادی است که بسیج می‌تواند با ترویج اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. بر همین اساس تشویق دانشجویان و جامعه نخبگانی به مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های تحقیق و توسعه می‌تواند به تحقق اهداف اقتصادی ملت کمک کند.

وی با اشاره به جایگاه بسیج در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: محوری ترین موضوع بیانه گام دوم انقلاب تشریح مسیر آینده با توجه به کسب تجربه از دوران گذشته است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: پیشرفت و ترقی علمی با توسعه و خودکفایی کشور، ارتباط تنگاتنگی دارد و هر چه کشوری از توان علمی بالا و از صنعت و فناوری پیشرفته‌ای برخوردار باشد، می‌تواند مراحل توسعه و سازندگی را در زمان کوتاه تر طی کرده و نیازهای خود را به دور از وابستگی به قدرت های استعماری مرتفع سازد.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه هفته بسیج در کشور نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha