۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85301362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سالروز تشکیل بسیج از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به پنجم آذر ۵۸ سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: این روز یکی از روزهای با برکت و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، افزود:معمار کبیر انقلاب اسلامی با نگاه الهی و معنوی خود و برای پاسداری از انقلاب با اندیشه و نگرش جهانی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هم اکنون پس از گذشت ۴۵ سال روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، گسترش تفکر بسیجی را در جهان می بیند، افزود: در حال حاضر بسیج ۲۰ میلیونی برای دفاع از انقلاب شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورها شکل گرفته است، گفت: آن روزی که امام راحل فرمودند: "می خواهیم انقلاب اسلامی را به همه دنیا صادر کنیم" عده ای فکر می کردند بحث ارسال نیروی انسانی مطرح است در حالی که صدور آزادیخواهی و آزاد زندگی کردن بود.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج، دفاع از مظلوم در گوشه و کنار جهان بود، ادامه داد:طی روزهای گذشته، حدود یک میلیون شرکت کننده در راهپیمایی علیه جنگ غزه در انگلستان برای دفاع از مردم مظلوم و اعلام انزجار از رژیم کودک کش اسراییل که تاکنون بر اساس آمارها پنج هزار و ۵۰۰ کودک را شهید کرده است به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه تصمیم تشکل بسیج مستضعفین از سوی امام راحل فتح الفتوح بود، اضافه کرد: هر چقدر زمان می گذرد اهمیت، ضرورت و لزوم این نوع تفکر آزادی خواهی نمایان‌تر می شود.

حجت الاسلام خاتمی افزود:مقام معظم رهبری بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، اسلام، عشق به شهادت و مردمی بودن ذکر کردند.

وی با بیان اینکه طبق فرامبن رهبر معظم انقلاب بسیج باید بیش از گذشته فراگیر شود، گفت: تمام مردمی که روح ایمان، آزادیخواهی و مبارزه با ظلم دارند بسیجی هستند، چون داوطلبانه و مردمی عمل می کنند و پایبند به اصول و مبانی دینی هستند.

حجت الاسلام خاتمی همچنین به هفتم آذر روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این نیروهای افتخار آفرین در دوران دفاع مقدس بسیار رشادت و در مقابل دشمن با همه قدرت و توان ایستادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه با اقتدار تمام بر آبهای سرزمینی کشورمان مسلط هستنند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر از عرصه های نوین موشکی و نوآوری های سپاه پاسداران بازدید کردند که برای دشمن پیام داشت.

حجت الاسلام خاتمی افزود: ایشان فرمودند نباید بر وضع موجود اکتفا کرد و باید خودمان را بیش از گذشته در برابر دشمنان تقویت کنیم.

وی همچنین به دیدار اخیر ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای در استان باید بیش از گذشته توسعه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha