۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85301706
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فون در لاین: خشونت افراطی‌های اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها باید متوقف شود

تهران- ایرنا- اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه خشونت صهیونیست‌های افراطی علیه فلسطینیان کرانه باختری را محکوم و توقف این خشونت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، فون در لاین در کنفرانس خبری مشترکی با شارل میشل رئیس شورای اروپا و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اظهار کرد: ما باید از گسترش خشونت جلوگیری کنیم. همزیستی مسالمت‌آمیز صرفا از طریق راه حل دو دولتی امکان‌پذیر است.

وی افزود: مردم فلسطین و همسایگان عرب باید این اطمینان را دریافت کنند که هیچ آوارگی اجباری رخ نخواهد داد. همچنین باید چشم‌انداز عملی تشکیل دولت مستقل فلسطینی و اتحاد غزه و کرانه باختری تحت اداره تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز وجود داشته باشد.

فون در لاین تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف، باید خشونت غیرقابل قبول افراطی‌ها در کرانه باختری متوقف شود.

پس از آغاز عملات هفتم اکتبر حماس علیه رژیم صهیونیستی، خشونت صهیونیست‌ها در کرانه باختری افزایش یافته است.

پیشتر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که واشنگتن آماده است صدور روادید را برای افراطی‌های صهیونیستی که به غیرنظامیان کرانه باختری حمله می‌کنند، متوقف کند.

دیوید کامرون وزیر خارجه جدید انگلیس نیز از اسرائیل خواست تا خشونت «کاملا غیرقابل قبول» شهرک‌نشینان صهیونیست را متوقف کند.

وی اظهار کرد که صهیونیست‌ها «غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار داده و گاهی آنها را به قتل می‌رسانند. این کاملا غیرقابل قبول است و عوامل آن باید پاسخگوی اقدامات خود باشند. بازداشت آنها کافی نیست. این افراد باید تحت پیگیرد قرار گرفته و زندانی شوند. اقدامات آنها مجرمانه است.

سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری زندگی می‌کنند و بیس از نیم میلیون شهرک‌نشین صهیونیست در این منطقه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha