۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های اصفهان واریز شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۷۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده در هشت ماه امسال به حساب دهیاری و شهرداری ها و فرمانداری ها و و اداره کل عشایر استان واریز شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان روز شنبه به نقل از احمدرضا مُدبرنیا افزود: این عوارض ارزش افزوده به حساب ۱۱۳ شهرداری، ۸۴۹ دهیاری و ۲۴ فرمانداری و امور عشایر در استان اصفهان واریز شد.

وی ادامه داد: این رقم در هشت ماه سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود و می‌توان گفت میزان وصولی هشت ماه سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد رشد داشته است که این موضوع در راستای تامین درآمدهای پایدار برای مدیریت خدمات شهری حائز اهمیت است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: بیش از ۱۵ میلیارد ریال عوارض مالیات برارزش افزوده در آبان ماه سال جاری نیز به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها وفرمانداری‌های استان برای روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در راستای تامین درآمد پایدار در راستای ارائه خدمات شهری بیان داشت: رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های بزرگ در مبحث مالیات بر ارزش افزوده در آبان ماه سال جاری انجام شد و امیدواریم روند صعودی واریز عوارض ارزش افزوده برای ایجاد رفاه اجتماعی شهروندان شتاب بیشتری پیدا کند.

مالیات دارای ۲ نوع شامل مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده است، که در بخش مالیات‌های مستقیم، مالیات صرفا به حساب خزانه واریز می‌شود اما در بخش مالیات‌های ارزش افزوده، چهار درصد از مالیات وصول شده بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری تقسیم می شود.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۲۸ شهرستان، ۵۶ بخش، ۱۱۴ شهر، ۱۳۳ دهستان و ۹۱۱ روستاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha