«همکار صلح میان اسرائیل و فلسطین»؛ ماموریت ویژه معاون رئیس‌جمهوری اکوادور

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری جدید اکوادور در نخستین روز آغاز به کار خود، با صدور حکمی رسمی، معاونی با عنوان و دستورکار منحصر به فرد «همکار صلح و جلوگیری از تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطین» منصوب کرد که «نقطه عطفی تاریخی» در سابقه تعهد این کشور برای دستیابی به صلح جهانی تلقی می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، بر اساس بیانیه منتشر شده از طریق حساب کاربری ریاست جمهوری اکوادور در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق)، ورونیکا آباد (Verónica Abad) به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور در دفتر سفارت اکوادور در تل‌آویو مستقر خواهد شد و یگانه وظیفه او همکاری برای «صلح و جلوگیری از تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطین» خواهد بود.

بر اساس بیانیه یاد شده، این تصمیم بیانگر مسئولیت‌پذیری اکوادور در قبال حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها و حمایت این کشور آمریکای لاتین از تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به ثبات در مناطق تحت تاثیر تنش است.

در این بیانیه آمده است که تصمیم دانیل نوبوآ رئیس‌جمهوری جدید، در چارچوب اختیارات قانون اساسی این کشور، یک «نقطه عطف تاریخی است که سابقه‌ای برای تعهد قابل توجه اکوادور در قبال صلح بین المللی ایجاد می‌کند».

بر اساس این یادداشت دیپلماتیک، «این انتصاب همچنین بر عزم (دولت جدید اکوادور) برای ارتقای ثبات در منطقه‌ای متاثر از درگیری‌های طولانی تاکید می‌کند».

گابریلا سامرفلد (Gabriela Sommerfeld) وزیر امور خارجه جدید اکوادور در پیامی به معاون رئیس‌جمهور به دلیل این «مسئولیت بزرگ در مورد مسائل با اهمیت جهانی» تبریک گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha