ونزوئلا: نسل‌کشی نتانیاهوی پدر در غزه، خوش‌گذرانی پسر در آمریکا

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار تصویری از پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خوش‌گذرانی وی در آمریکا در حالی که پدرش مشغول یک نسل‌کشی در نوار غزه است را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق) تاکید کرد: در حالی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به ارتش دستور می‌دهد تا یک کارزار نابودی و پاکسازی قومی را علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام دهد، پسرش یائیر نتانیاهو در آرامش در میامی ایالات متحده زندگی می‌کند.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا، «الیگارشی‌ها در تمام نقاط جهان اینگونه عمل می‌کنند. رهبران صهیونیست‌شان و دست‌نشانده‌های واشنگتن خواستار مداخله نظامی، محاصره اقتصادی یا جنگ علیه ملت‌های آسیب‌پذیر، فرستادن جوانان برای کشتن جوانان دیگر هستند. همه این‌ها در حالی است که فرزندان آن‌ها به دور از قتل عام، به طور محافظت شده و غرق در تجملات زندگی می‌کنند.

ایوان خیل هشدار داد که «تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسانی در قتل بیش از ۱۵ هزار فلسطینی که عمده آن‌ها کودکان هستند، مسئول و همدست بودند».

وزیر امور خارجه ونزوئلا از جامعه جهانی خواست تا «در برابر این مزدوران اقدام کنند! نتانیاهو، وزیران و افسران ارتش او باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند».

دولت ونزوئلا پیشتر نیز از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌های انجام شده توسط کشورهای مختلف مبنی بر «ارجاع پرونده جنایت‌های اسرائیل به دادگاه کیفری بین المللی» را بسیج و حمایت کند.

دولت کاراکاس همچنین در بیانیه‌ای جداگانه تمام مظاهر نفرت و تحریک نابودی مردم فلسطین با الهام از دکترین نازی‌ها در بحبوحه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را رد کرد.

حدود یک ماه قبل، نظامیان رژیم صهیونیستی از اینکه یائیر نتانیاهو در بحبوحه جنگ با حماس، فلسطین اشغالی را به مقصد فلوریدا ترک کرده است، به خشم آمدند. روزنامه تایمز لندن در گزارشی با انتشار این خبر نوشت: پسر نتانیاهو در میان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره که برای جنگ با حماس بسیج شده‌اند نیست، چرا که وی در فلوریدا اقامت گزیده است.

به نوشته راشا تودی، همه اسرائیلی‌ها تا سن ۴۰ سالگی مشمول خدمت نظامی اجباری و فراخوان ذخیره هستند اما یائیر ۳۲ ساله، حتی در دوران خدمت خود هم به عنوان یک نظامی رزمی خدمت نکرد بلکه این دوران را به عنوان یک سخنگوی نیروی دفاعی (رژیم) اسرائیل از سر گذراند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha