هزینه‌های درمان در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار؛ هزینه بهداشت و درمان هر خانوار شهری در کشور ۱۳ درصد از هزینه ها را به خود اختصاص داده است اما این رقم در استان ۲۰ درصد از هزینه ها را شامل می شود.

مرتضی بهزادفر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هزینه های بهداشت و درمان هر خانوار روستایی در کشور ۱۶ درصد و در این استان ۲۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی از استان های گران کشور است افزود: مردم این استان کالاها و خدمات مختلف را گرانتر از سایر استان ها تامین می کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه گرانی اقلام مختلف از جمله مواد غذایی بویژه برنج و ماکارونی سبب شده تا مردم این استان نان خور تر باشند گفت: تامین اقلام مختلف از جمله آرد، رشته و غلات و نان در کشور ۱۸ درصد از هزینه های خانوارهای شهری و در این استان ۲۶ درصد از خانوارهای شهری را به خود اختصاص داده است.

بهزادفر گفت: در روستاهای کشور هم آرد، رشته و غلات و نان ۲۰ درصد از هزینه های خانوار را شامل می شود که این رقم در این استان ۲۶ درصد گزارش شده است.

وی درباره سهم هزینه های غیرخوراکی خانوارهای شهری استان گفت: هزینه اقلام در پوشاک و کفش خانوار شهری استان ۹ درصد است که این رقم در کشور پنج درصد است، همچنین هزینه هر خانوار شهری کشور برای مسکن ۵۲ درصد و در استان ۳۷ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: خانوارهای شهری در کشور ۲۱ درصد از هزینه ها را صرف خرید و تامین گوشت می کنند که این رقم در این استان ۱۹ درصد است، هزینه خرید شیر و فرآورده های آن و تخم پرندگان در خانوارهای کشور ۱۲ درصد و در این استان ۱۰ درصد است.

وی افزود: سهم هزینه های مسکن در خانوارهای روستایی کشور ۳۳ درصد و در این استان ۲۵ درصد است، این قشر در کشور ۲۱ درصد از هزینه های خود را صرف تامین گوشت می کنند که این رقم در این استان ۱۶ درصد است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در مناطق روستایی سکونت دارند.

در خراسان شمالی حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha