آمارهایی از سوادآموزی در فارس؛ فعالیت ۲ هزار و ۱۳۰ آموزشیار

شیراز - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اعلام آمارهای رو به رشد باسوادی در استان، گفت: هم اکنون ۲ هزار ۱۳۰ آموزش دهنده در قالب موسسات برون سپاری با آموزش و پرورش این استان همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، مجید احمدی روز شنبه در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی فارس افزود: ۸۷ درصد از این آموزشیاران را بانوان و ۱۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: مردمی کردن فرآیند سوادآموزی از مهم ترین سیاست های اجرایی است و در این مسیر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، بهره گیری از سوادآموزی مدرسه محور، استفاده از معلمان برای آموزش و بهره مندی از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی و ظرفیت دستگاه های اجرایی برای ارتقای سوادآموزی در فارس دنبال می‌شود.

احمدی گفت:ارائه طرح های تشویقی و بازدارنده در جذب سوادآموزان بسیار موثر است؛ بنابراین انعقاد یا تمدید تفاهم نامه موسسات با آموزش و پرورش از اولویت های این استان است.

معاون سواداموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب حرکت جهادی بی‌وقفه‌ای برای مبارزه با بیسوادی آغاز شده، ادامه داد: با این تلاش‌ها نرخ باسوادی مردم فارس از ۴۹ درصد در سال ۱۳۵۵ به بیش از ۹۷ درصد در یکسال گذشته رسیده است.

احمدی اضافه کرد: اختلاف بی سوادی بین مردان و زنان نیز پس از انقلاب اسلامی از ۲۳ درصد به ۶ درصد کاهش یافته و اختلاف درصد باسوادی بین مناطق شهری و روستایی نیز از ۳۴ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: سالانه بیش از ۴۰ هزار نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش برنامه‌های نهضت سوادآموزی این استان قرار می‌گیرند و فراهم کردن بستر مناسب برای ارائه مهارت‌های اساسی از سوی دیگر دستگاه‌ها نیز ضروری است.

آمارهایی از سوادآموزی در فارس؛ فعالیت ۲ هزار و ۱۳۰ آموزشیار

وی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی و فرهنگی از عوامل اصلی بازماندگان تحصیلی است و کمک به اشتغال و رفع تبعیض جنسیتی از اهداف برنامه‌های نهضت سوادآموزی به شمار می‌رود.

احمدی طرح کلاس گذاری محله محور را از مهمترین اقدامات سازمان نهضت سوادآموزی برای شناسایی، جذب و نگهداشت افراد جامعه هدف عنوان کرد و توضیح داد: در قالب این طرح برای نخستین بار مشخصات و آدرس سوادآموزان در اختیار آموزش‌دهندگان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: همکاری دستگاه های مرتبط برای سوادآموزی حداکثری به جامعه هدف، ضروری است و انتظار می رود فرمانداران در برگزاری جلسات شورای پشتیبانی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha