آیین عزاداری نوجوانان تهرانی در «سوگ ریحان»

تهران- ایرنا- آیین عزاداری نوجوانان تهرانی در سوگ سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با عنوان «در سوگ ریحان» و چهارمین دوره مسابقات «صدای تو» با محوریت کتاب «ملکا ذکر تو گویم» برداشتی آزاد از ۱۸ دعا و زیارت «مفاتیح‌الجنان» برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین عزاداری نوجوانان تهرانی در سوگ سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با مشارکت اعضای «باشگاه نوجوانان» با حضور نوجوانان فرهنگسراها و با میزبانی از مادران شهدا، در ایام فاطمیه اول در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.

این مراسم براساس نگاه نوجوانان به مجالس عزاداری و با طراحی و اجرای آنها و با هم‌اندیشی اعضای باشگاه نوجوانان فرهنگسراها در قالب‌های مختلفی همچون برگزاری مجالس روضه‌خوانی، خوانش کتاب‌های مرتبط با زندگی حضرت زهرا(س)، برگزاری شب شعر و... برگزار می‌شود.

آیین عزاداری نوجوانان تهرانی در «سوگ ریحان»

آیین عزاداری «سوگ ریحان» با محوریت موضوع مسئولیت‌پذیری در شخصیت حضرت زهرا(س) و با حضور مادران شهدا به عنوان میهمانان ویژه این مراسم در تمامی فرهنگسراهای پایتخت اجرا می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مندان به فعالیت در «باشگاه نوجوانان» و مشارکت در برنامه «سوگ ریحان» می‌توانند برای عضویت در این باشگاه، به فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

خوانش ۱۸ دعا و زیارت مشهور از مفاتیح الجنان

چهارمین دوره مسابقات کتابخوانی و گویندگی «صدای تو» ویژه نوجوانان با محوریت کتاب «ملکا ذکر تو گویم» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

کتاب «ملکا ذکر تو گویم» نوشته سمیه‌ سادات لوح‌ موسوی، برداشتی آزاد از ۱۸ دعا و زیارت مشهور کتاب شریف «مفاتیح‌الجنان» است که با زبانی ساده و بی‌آلایش روایت شده‌اند. این کتاب توسط انتشارات خیمه به چاپ رسیده و محمدرضا دوست‌ محمدی تصویرسازی آن را برعهده داشته‌ است.

این مسابقه کتابخوانی و گویندگی ویژه نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۶ سال است و شهاد زمانی، محمدرضا رجبی و کامیار توانا هیئت داوران آن را تشکیل می‌دهند.

آیین عزاداری نوجوانان تهرانی در «سوگ ریحان»

مسابقات کتابخوانی و گویندگی «صدای تو» به همت فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. نخستین دوره از این مسابقه با محوریت کتاب «همه چیز رو به راه است؛ ممنونم» برگزار شد. دومین دوره این مسابقه نیز با محوریت کتاب «انسانم آرزو است» پذیرای نوجوانان بود. سومین دوره نیز براساس کتاب «راض بابا» در فرهنگسرای اشراق طراحی و اجرا شد. کتاب «ملکا ذکر تو گویم» محور چهارمین دوره از این رویداد فرهنگی است که همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این مسابقه روز یکشنبه- پنجم آذرماه- از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. ملیکا خلیلی و ساناز روزبهانی دو مجری نوجوان اجرای این مراسم را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha