۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸
کد خبر: 85302783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسته‌بندی غیراستاندارد چالش‌ جدی صنایع‌ دستی کشور است

یزد- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تصریح کرد: نداشتن بسته بندی یا عرضه محصولات با بسته بندی های غیر استاندارد و نامناسب از چالش های تجاری و مزمن صنایع دستی کشور است.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید عربی شامگاه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه استانی صنایع‌دستی دارای بسته‌بندی و هدایای سازمانی یزد گفت: بسیاری از محصولات صنایع‌دستی با وجود ارزش بسیار بالای هنری و مادی که دارند اما به خاطر نداشتن بسته‌بندی مناسب قابل‌ عرضه رقابتی در بازارهای صادراتی نیستند.

وی ارتقا و استاندارد سازی مقوله بسته‌بند را یکی از موضوع های مهم و دارای اولویت در حوزه صنایع‌دستی ذکر کرد و گفت: یک محصول تجاری برای داشتن وجهه اقتصادی باید دارای استانداردهایی باشد که یکی از آن‌ها بسته‌بندی است.

وی بر لزوم ایجاد زیر ساخت های بسته بندی مناسب بسته‌بندی در صنایع‌دستی تاکید کرد و افزود: بسته‌بندی همواره یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان صنایع‌دستی ایرانی بوده است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد خاطر نشان کرد: بهبود و ارتقا وضعیت بسته‌ بندی صنایع‌ دستی به خصوص دست آفرینه های هنری با کاربری اهدای سازمانی و تبلیغاتی، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید هدایای سازمانی و هدایای بخش خصوصی باشد ضمن ان که شرایط فراهمی برای ایجاد پیوند بین هنرمندان و بخش‌های خصوصی و دولتی در خصوص صنایع‌دستی محسوب می شود.

عربی هدف از برپایی نمایشگاه یاد شده حمایت از هنرمندان صنایع دستی بیان کرد.

دومین نمایشگاه صنایع‌دستی دارای بسته‌بندی و هدایای سازمانی استان یزد از امروز تا ۶ آذر ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۶ الی ۲۲ شب تا ۶ آذرماه در محل هتل ارگ پذیرای علاقه‌مندان است.

۳۲ نفر از هنرمندان صنایع دستی استان یزد با عرضه بیش از ۴۰۰ نوع محصول صنایع‌دستی دارای بسته‌بندی در رشته‌های مختلف نظیر کار بافی، سرامیک، خراطی، قلم‌زنی، سنگ‌های قیمت و نیمه قیمتی و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

استان یزد با داشتن ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و فعالیت افزون بر سه هزار هنرمند در این بخش از جایگاه ممتازی در این حوزه برخوردار است.

نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.

صنایع دستی مجموعه ‌ای از هنرها و صنایع است که محصول آنها به صورت عمده با استفاده از مواد اولیه‌ بومی به کمک دست و ابزار دستی تولید می شود.

وجه تمایز اصلی محصول‌ های دستی از کالاهای صنعتی به ماشینی و کارخانه ای است که در صنایع دستی ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر در هر یک از فرآورده‌ ها تجلی پیدا می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha