۳۴۳ گروه جهادی بسیج به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۳۴۳ گروه جهادی به مناسبت هفته بسیج در راستای اهداف مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم و روستایی این استان اعزام شدند.

سرهنگ مجتبی مداحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۸۷ گروه جهادی برادر و ۱۵۶ گروه جهادی خواهر هستند که در بخش های مختلف عمرانی، آموزشی، پزشکی و کشاورزی در مناطق محروم خدمت رایگان ارایه خواهند داد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۸۳ نفر در این ایام در مناطق محروم خدمت رسانی خواهند کرد افزود: در این گروه ها یکهزار و ۸۶۰ نفر مرد و یکهزار و ۵۲۲ نفر زن فعالیت می کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: فعالیت گروه عمرانی شامل ساخت مسکن محرومان، ساخت سرویس بهداشتی، طرح های آبرسانی، ایجاد منبع آب و دیوار چینی محوطه مدارس در مناطق محروم استان می شود.

وی افزود: برگزاری کلاس های آموزشی تقویتی برای دانش آموزان نیازمند، برگزاری دوره های مشاوره و حقوقی نیز از دیگر خدمات گروه های جهادی است.

مداحی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی در راستای توسعه پایدار روستاها، افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و کاهش هزینه های تولید، طرح های آبرسانی، ساخت جاده بین مزارع، حفر کانال های ذخیره آب و سایر طرح های مرتبط را نیز در اولویت کاری خود قرار داده اند.

وی گفت: گروه های جهادی در زیر مجموعه پنج قرارگاه جهادی پهنه ای، ۱۲ قرار گاه منطقه ای و ۱۴۴ قرار گاه محله ای فعالیت های محرومیت زدایی را انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعتی زیادی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha