هوای گرم، مهمان موقت مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و روند افزایش دما طی امروز و فردا، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوای این استان در روز دوشنبه به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی مازندران در روز یکشنبه در اتفاعات مناطق غربی استان احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.
جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا، میانگین دمای هوا در روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۷ تا ۲۸، مناطق غربی بین ۲۱ تا ۲۴ و در مناطق کوهستانی نیز بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
طبق پیش بینی هواشناسی از روز سه شنبه تا صبح چهارشنبه، شاهد ابری شدن آسمان همراه با وزش باد به نسبت شدید و رگبار باران خواهیم بود ضمن اینکه دمای هوا نیز کاهش محسوس خواهد یافت.
با ورود سامانه جدید بارشی از روز سه شنبه، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت بگونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه ای در روز چهارشنبه بین ۱۶ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی نیز بین هشت تا ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر متغییر خواهد بود.
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و در ارتفاعات غربی با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده و در روز دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم و از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد به نسبت شدید، بارندگی و در ارتفاعات بیش از ۲ هزار متر با بارش برف و رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ابر همراه خواهد بود.

هوای گرم، مهمان موقت مازندران

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری، در روز پنجشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم پیش بینی شده است.
آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر از سمت غرب استان با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۸.۶ و ریته لاریجان با ۱۳.۴ درجه سانای گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گرا بالای صفر می رسد که این مبزان در مقایسه با روز گذشته بیش از پنج درجه کاهش نشان می دهد.
وضعیت امروز دریای خزر نیز با باد ضعیف و موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha