استاندار خراسان شمالی: دستگاه های اجرایی پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید با جدیت پیگیر جذب اعتبارات ملی باشند و به اعتبارات محدود استانی اکتفا نکنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: تصمیم گیری های مربوط به تسهیلات تبصره ۱۸ با اندک تغییرات توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی گرفته شده و در این کمیته روند جذب اعتبارات بررسی می شود.

وی افزود: دستگاه ها به میزان مشخص شده تسهیلات اکتفا نکنند و به دنبال جذب بیشتر اعتبارات باشند تا زمینه توسعه در استان فراهم شود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: بخشی از اعتبارات طرح های استان ملی است که باید پیگیری زیادی برای جذب آن انجام شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به صدور مجوز انتقال آب های زیرزمینی خراسان شمالی، گفت: براساس این طرح؛ سالانه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب با کیفیت استخراج و با تامین و انتقال آب پایدار بخش زیادی از نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تامین می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس ظرفیت آب شرب آزاد شده از سدهای استان به نفع سایر مصارف به ویژه کشاورزی آزاد خواهد شد.

حسین نژاد تصریح کرد: اعتبارات خوبی در منابع تخصیص یافته جدید از محل سفر استانی رییس جمهور برای شدت بخشی به اجرای این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

سهم ۱۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریالی خراسان شمالی از تسهیلات تبصره ۱۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: سهم خراسان شمالی از تسهیلات تبصره ۱۸ با اندک تغییرات در وزارت اقتصاد و امور دارایی به ۱۰ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال رسید.

ناصر فخرموحدی افزود: سهم هر یک از دستگاه های اجرایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخص شده و مدیران باید با همکاری بانک های استان زمینه جذب حداکثری تسهیلات تبصره ۱۸ امسال را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: جدای از این اعتبارات، دستگاه های اجرایی؛ کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیلات ویژه ای نیز در راستای اشتغالزایی دریافت خواهند کرد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha