۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85303443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش بررسی نقش بانوان در مقاومت غزه در پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با روز جهانی نفی خشونت علیه زنان همایش بررسی نقش بانوان در مقاومت غزه و همبستگی با مادران فلسطینی به اهتمام خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در گردهمایی بررسی نقش بانوان در مقاومت غزه شماری از چهره‌های برجسته پاکستانی از جمله بانوان فعال در حوزه‌های فرهنگی، مدنی و سیاسی شرکت کردند.

این مراسم به اهتمام خانه فرهنگ ایران و در سالن اجتماعات مرکز اسلامی جامعه الصادق (ع) در اسلام‌آباد برگزار شد.‌

پیام سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای شرکت کنندگان در این همایش قرائت شد. رضا امیری مقدم در پیام خود با قدردانی از دولت پاکستان برای مواضع قوی مقامات عالی رتبه و مقامات مختلف، علما و سایر اقشار این کشور در حمایت از مردم بی گناہ غزہ در برابر جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی رکورد بربریت، جنایات جنگی و نسل کشی خود را شکسته است. جنایاتی که این رژیم علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان غزه مرتکب می شود، همراه با سکوت غربی ها تکان دهنده است. مقام‌های کشورهای غربی و دست نشانده آنها که تصمیم گرفتند از رژیم صهیونیستی در جنایتش حمایت کنند یا سکوت کنند، مسئول خونریزی غیرنظامیان هستند.

همایش بررسی نقش بانوان در مقاومت غزه در پاکستان برگزار شد

سفیر ایران در پاکستان تاکید کرد: یکی از وظایف جهان اسلام و همه آزاد اندیشان جهان باید این باشد که به مردم جهان نشان دهند که واقعاً در فلسطین و غزه چه می گذرد. عمق بحران و شدت فاجعه انسانی در آنجا برای بسیاری از مردم کره زمین غیرقابل تصور است زیرا بیشتر جنایات رژیم صهیونیستی و متحدانش توسط دستگاه های تبلیغاتی جهان امپریالیستی شسته می‌شود.

فرامرز رحمان زاد وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ ایران در راولپندی نیز طی سخنانی گفت: روز ۲۵ نوامبر به عنوان روز جهانی نفی خشونت علیه زنان انتخاب شده و ما به ایثار، شجاعت و مقاومت زنان فلسطینی درود می‌فرستیم. جنگ برای همه افراد اعم از زن و مرد هراس انگیز است اما مواجهه ابتدایی مردان به دلیل شرایط فیزیکی و روحی با این موضوع آسان تر است. اما زنان بر اساس عفت زنانه هراس متفاوتی دارند به همین خاطر اعلامیه های بین المللی در رابطه با نفی خشونت علیه زنان صادر شده است.

همایش بررسی نقش بانوان در مقاومت غزه در پاکستان برگزار شد

وی افزود: از زاویه ای دیگر هراس مادرانه زنان است. در جنگ یک مادر علاوہ بر خود، نگران فرزندان خود نیز هست، مادری که تحمل زخمی کوچک بر بدن فرزند خود را ندارد چه طور با این همه مصیبت باید کنار بیاید و این موضوع همه‌گیر است.

رحمان زاد تاکید کرد: مقاومت و ایثار مادران و زنان فلسطینی در غزه یک الگوی کامل است اما نهادهای ناظر جهانی باید به مسوولیت خود برای حفاظت از قشر آسیب پذیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه بانوان بی دفاع پایبند باشند.

براساس این گزارش، در حاشیه برگزاری همایش بانوان مقاومت غزه، نمایشگاه عکس مقاومت با محوریت زنان و کودکان هم به نمایش گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha