گردو خاک سرخس را برای روز دوشنبه تعطیل کرد

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: بدنبال هجوم ریزگردها و گرد و خاک در سرخس برای روزهای یکشنبه و دوشنبه همه مدارس و دانشگاههای این شهرستان بر طبق تصمیم ستاد بحران و برای روز دوشنبه ادارات نیز تعطیل شدند.

حسن نوری زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق این تصمیم برای فردا، دوشنبه همه ادارات به جز بخش های خدمت رسان ضروری و حاکمیتی در سرخس تعطیل هستند.

وی بیان کرد: پیش از این وقوع گرد و خاک و ریزگردها موجب غیرحضوری شدن کلاس های درس در شهرها و روستاهای سرخس در صبح و عصر امروز، یکشنبه شده بود.

فرماندار سرخس گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و اینکه هم اکنون شاخص میزان ذرات گردو خاک (با اندازه قطر pm۱۰) ۹۷۰ میلی گرم در متر مکعب است، لذا تصمیم به تعطیلی فعالیت های آموزشی و اداری در شهرستان برای فردا گرفته شد.

وی خواستار تردد خودروها در صورت ضرورت در جاده ترانزیتی سرخس -مشهد شد و افزود: برای حفظ ایمنی مسافران قطار مسافری سرخس- مشهد در نوبت عصر امروز و فردا دوشنبه لغو شده است.

ایستگاه پایش آلودگی هوای سرخس خراب است

بر اساس اعلام مسوولان محلی، ایستگاه پایش آلودگی هوای شهر سرخس از هفته گذشته دچار نقص فنی شده و امکان ارائه آمار اطلاعات در خصوص میزان آلایندگی هوا از طریق این بخش ممکن نیست.

محمد ملتجی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس با تایید خرابی ایستگاه پایش هوای این اداره در شهر سرخس به ایرنا گفت: برای رفع نقص فنی منتظر حضور عوامل تعمیرات از تهران هستیم.

هفته گذشته نیز در پی وقوع پدیده گردو غبار و کاهش کیفیت هوا مدارس برخی شهرستان های خراسان رضوی از جمله سرخس تعطیل شد.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از امروز یکشنبه با شدت گرفتن وزش باد از نواحی شرقی به مناطق مرکزی استان، گرد و غبار روانه این نواحی به خصوص کلانشهر مشهد خواهد شد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha