آلایندگی هوا مدارس نوبت عصر شنبه سرخس را نیز غیرحضوری کرد

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: همه کلاسهای درس مدارس سرخس در نوبت عصر امروز شنبه به دلیل افزایش سطح آلایندگی ذرات گرد و غبار به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

حسن نوری زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این در نوبت صبح فعالیت حضوری مدارس متوقف شده و آموزش مجازی جایگزین شده بود.

وی ادامه داد: بسیاری از کارکنان دولتی و مشاغل آزاد سرخس نیز با استفاده از ماسک در محل کار حاضر شده اند.

فرماندار سرخس گفت: وضعیت تردد در جاده ترانزیتی سرخس - مشهد نیز تحت تاثیر جریان گرد و خاک قرار دارد و دید افقی رانندگان در این مسیر ترانزیتی محدود شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس نیز به ایرنا گفت: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان به واسطه وجود ذرات معلق گردو غبار برای همه گروهها «خطرناک» اعلام شده است.

محمد ملتجی افزود: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می شود از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

براساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، گرد و غبار که از عصر دیروز نوار شرقی این استان را فرا گرفته ، با تداوم وزش باد در مناطق شرقی خراسان رضوی افزایش خواهد یافت. هم اکنون شهرستان سرخس درگیر گرد و غبار است که این وضعیت موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این منطقه شده است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha