برنامه‌های فرهنگی را متناسب با الگوی ایرانی اسلامی طراحی و اجرا می‌کنیم

شهرری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: آمادگی داریم با احصاء طرح و برنامه‌های فرهنگی متناسب با الگوی ایرانی اسلامی همراه با حفظ ارزش و دستاوردهای انقلاب نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف مجاهدانه گام برداریم.

به گزارش ایرنا، علی فروزانفر روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرستان ری افزود: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و ادارات شهرستان های تابعه آمادگی دارد با بهره گیری از کلیه امکانات و ظرفیت های انسانی موجود در راه نیل به اهداف و سیاست های فرهنگی انجام وظیفه کند.

وی با تاکید بر نقش محوری فرهنگ در متن همه موضوعات اجتماعی، موضوع فرهنگ ری را یک اولویت خواند و اظهار داشت: باید از امکانات و ظرفیت‌های شهرستان ری به نفع حل مسائل فرهنگی استفاده کرد و در این راستا باید بسته های فرهنگی متناسب با موضوعات مختلف را ارائه کنیم که ما هم با این نگاه در عرصه های مختلف فرهنگی قدم نهاده و تلاش خواهیم کرد.

فرماندار ری: اهمیت مسائل فرهنگی در زندگی اجتماعی شهروندان حول مصوبات شورای فرهنگ عمومی نهادینه شود

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشت گفت: موضوع فرهنگ و اهمیت آن در زندگی اجتماعی مردم و ورود مسائل فرهنگی به محتوای زندگی شهروندان باید نهادینه شود و این مهم تحت عنوان پیوست فرهنگی در سرفصل تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار گیرد که در همین راستا مقرر شد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی های دقیق با رعایت شاخص های فرهنگی و هنری ارائه و اعتبارات لازم جهت اجرای آنها تخصیص داده شود.

مهدی باب الحوائجی خاطرنشان کرد: شهرستان ری با قابلیت برخورداری از ظرفیت های گسترده فرهنگی و هنری و وجود مضجع شریف حضرت سیدالکریم «ع» این توانایی را دارد تا با حرکت جبهه فرهنگی در آن، در راستای تقویت ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ سازی گام های اساسی برداشته و بدینوسیله محتوای فرهنگی مناسب به زندگی شهروندان وارد شود.

وی ادامه داد: مرجعیت در مدیریت فرهنگی شهرستان با توجه به ظرفیت های فرهنگی موجود در ری باید با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ذیل شورای فرهنگ عمومی محقق گردد که این مرجعیت با ارائه طرح ها و برنامه های قابل اجرای فرهنگی و هنری امکان پذیر است.

این مسئول افزود: شورای فرهنگ عمومی مهمترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی حول موضوعات فرهنگی در سطح شهرستان است و می بایست کلیه برنامه های فرهنگی با نقش محوری این شورا بررسی، تصویب و اجرایی شود.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: همچنین تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی باید با مشارکت و هم افزایی شایسته برنامه های خود را ذیل تصمیمات این شورا اجرایی نمایند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان با اشاره به وضعیت پروژه های فرهنگی در دست احداث و نیمه تمام، اضافه کرد: مسائل و مشکلات موجود در حوزه عمرانی مانند ساختمان مرکزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان باید با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و مساعدت کلیه دستگاه های متولی حل و فصل شود، زیرا رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه در تسریع ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم بویژه اهالی فرهنگ و هنر بسیار مؤثر می باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

علی یزدیخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی هم نیز در این جلسه با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه فرهنگی و هنری در شهرستان ری گفت: شهرستان ری در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری نظیر: حوزه شعر آیینی، هنر خوشنویسی، تئاتر و موسیقی و هنرهای تجسمی وجود نخبگان و دانش بنیان ها، موضوعات یادواره شهدا، مسائل فلسطین و اهل بیت (ع) دارای ظرفیت های خوبی است که باید به صورت متمرکز و با ارائه طرح های پیشنهادی نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری اقدام شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری به ارائه گزارشی از روند امور و بیان مشکلات ساختمان اداری و همچنین وضعیت نابسامان طرح های در دست احداث پرداخت و رفع موانع و مشکلات موجود را خواستار شد.

تامین زمین مناسب برای احداث ساختمان اداری، تعیین تکلیف پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هنری باقر شهر، مشکلات عمرانی مجتمع فرهنگی ابوالفتوح رازی و همچنین تامین اعتبار و تخصیص بودجه فرهنگی شهرستان با پیش شرط ارائه طرح های مدون و برنامه های پیشنهادی در قالب تقویم فرهنگی،برخی از مصوبات این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha