۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85303981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت ارسال اثر به جایزه ملی غزل "حسین منزوی" تمدید شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تمدید مهلت ارسال اثر به دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» تا ۲۰ آذرماه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و ادبی ارسال شده است.

امرالله حسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش‌های دومین جایزه ملی غزل حسین منزوی شامل غزل فارسی و ترکی در قالب تک اثر و مجموعه غزل (کتاب) است که تاریخ انتشار آثار از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ باشد و بخش پژوهش، مقاله، کتاب و پایان نامه را نیز شامل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: بخش‌های جایزه این رویداد هم شامل بخش اصلی «آزاد» و بخش ویژه «خانواده و هویت ایرانی» است.
حسنی به شرایط پذیرش آثار اشاره کرد و یادآور شد: آثار مورد پذیرش دبیرخانه الزاماً غزل است و کتاب های ارسالی باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: در بخش تک اثر هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر پنج اثر است و در بخش پژوهش، آثار مرتبط با نقد و بررسی غزل حسین منزوی (چاپ شده یا آماده چاپ) بدون محدودیت زمانی پذیرفته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به دومین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» تا ۲۰ آذرماه سال جاری تمدید شده است، گفت: جوایز بخش کتاب (مجموعه غزل، کتب پژوهشی، پایان نامه و مقاله) شامل برگزیده اول مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۷۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.
وی ادامه داد: جوایز بخش تک اثر نیز شامل برگزیده اول مبلغ ۸۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در بخش ویژه نیز هیات داوران به سه اثر برگزیده مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهند کرد.
حسنی افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کرده یا در سایت www.festivalzanjan.ir بارگذاری کنند.
حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال ۱۳۲۵ در زنجان متولد شد.
وی از سن جوانی سرودن شعر را آغاز و در سال ۱۳۴۶ خود را به عنوان شاعر مطرح کرد و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.
از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که از آن جمله می توان به کتاب های با عشق در حوالی فاجعه، از شوکران و شکر، با عشق تاب می آورم، حنجره زخمی تغزل و گزیده اشعار از ترمه و تغزل اشاره کرد.
حسین منزوی در سال ۱۳۸۳ پس از مدتها تحمل رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha