علت تعویق حقوق کارگران آبفا هرمزگان، بدهی ادارات است

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: بدهی ادارات و نهادها به این شرکت، موجب تعویق حقوق کارگران آبفا شده است و پولی برای پرداخت آن نداریم.

عبدالحمید حمزه‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سازمان‌ها، ادارات دولتی و برخی از نیروهای مسلح بابت بهای آب، طلب داریم که با وجود پیگیری‌های مجدانه انجام شده این مبلغ همچنان پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: آبفای هرمزگان بیش از ۲ هزار نیروی کارگر و کارمند دارد که برای پرداخت حقوق شان و همچنین تامین هزینه‌های خود که به صورت خودگردان اداره می‌شود، نیاز به وصول مطالبات از مشترکان اداری و نیروهای مسلح دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه پرداخت نکردن هزینه آب آشامیدنی، به خودی خود امکان ارائه خدمات را سلب می‌کند، اظهار کرد: آب و فاضلاب هرمزگان تنها در بخش زیرساختی اعتبارات خود را از دولت دریافت می‌کند و برای نگهداری، بازسازی، اصلاح شبکه و پرداخت حقوق کارکنان از منابع درآمدی خود هزینه می کند که اگر قبض‌های صادره به موقع پرداخت نشود؛ در خدمات رسانی خلل ایجاد می‎شود.

حمزه ای با اشاره به کمبود منابع زیرزمینی یادآورشد: برای تامین نیاز آبی مردم ناگزیر به استفاده از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها هستیم که آب تولیدی آن‌ها هم با کیفیت و هم گران است؛ ادارات باید در سرفصل اعتبارات خود به هزینه‌های آب نیز توجه کرده و بدهی‌های خود را به آبفا پرداخت کنند.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب هرمزگان تنها در بخش زیرساختی اعتبارات خود را از دولت دریافت می‌کند و برای نگهداری، بازسازی، اصلاح شبکه و پرداخت حقوق کارکنان از منابع درآمدی خود هزینه می کند که اگر قبض‌های صادره به موقع پرداخت نشود؛ در خدمات رسانی خلل ایجاد می‎شود.

حمزه‌پوربه شهروندان توصیه کرد: هرکس به هر نوعی که آب مصرف می‌کند اگر می‌خواهد آب پایدار داشته باشد، باید هزینه آن را پرداخت کنند.

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha