بدهی ادارات و نهادهای هرمزگان به شرکت آبفا سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: این شرکت سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سازمان‌ها و ادارات دولتی و نیروهای مسلح در استان طلب دارد اما با وجود پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته، این مبلغ پرداخت نشده است.

عبدالحمید حمزه‌پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم در این زمینه همکاری ویژه دارند و قبض‌ها را به موقع پرداخت می‌کنند اما معضل اصلی سازمان‌ها، نهادها و برخی نیروهای مسلح هستند که با ما همکاری نمی‌کنند و پرداخت نکردن هزینه آب آشامیدنی، به خودی خود امکان ارائه خدمات را سلب می‌کند.

وی بیان کرد: این در صورتی بوده که آبفای هرمزگان بیش از ۲ هزار نیروی کارگر و کارمند دارد که برای پرداخت حقوق نیروهای خود و همچنین تامین هزینه‌های خود که به صورت خودگران اداره می‌شود، نیاز به وصول مطالبات از مشترکان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: آبی که به دست مردم می‌رسد را با هزینه گزافی خریداری کرده و از طرفی نیز برای خرید پمپ آب و دستمزد کارگرانی که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند، هزینه های زیادی پرداخت می‌شود.

وی یادآورشد: همچنین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای تامین و توزیع آب آشامیدنی در شهرها و روستاها و ارائه خدمات بهینه در بخش‌های مختلف اعم از اتفاقات، فنی، آزمایشگاه و مانند آن نیازمند تعامل و همکاری مشترکان خود در پرداخت به موقع آب بهاست.

حمزه‌پوربه شهروندان توصیه کرد: هرکس به هر نوعی که آب مصرف می‌کند اگر می‌خواهد آب پایدار داشته باشد، باید هزینه آن را پرداخت کنند.

این مسوول گفت: شبکه گسترده آبرسانی هرمزگان با حدود ۲۰ هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع آب و غیر از ایستگاه پمپاژ، وجود بیش از ۵۰۰ حلقه چاه، پرداخت هزینه‌های سنگین کلر و تعمیر و نگهدای شبکه که عمرش طولانی بوده، همه این‌ها را باید از محل فروش آبی که به دست مردم، سازمان‌ها و ادارات رسانده، تامین می‌شود.

وی یادآورشد: از آنجایی که ۳۵ درصد آب استان هرمزگان از محل آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، حداقل میانگین ۵۰۰ هزار ریال هر مترمکعب (هر یک‌هزار لیتر آب) قیمت تمام شده، در کنار سایت آب شیرین‌کن است اما آن چیزی که از مردم دریافت می‌کنیم حداکثر یک دهم این میزان بوده که اگر این را هم رعایت کنند و در پله‌های مصرف پایین‌تر چه بسا ارزان‌تر هم می‌شود؛ یعنی تا ۱۰ مترمکعب هزینه آن حداکثر به یک بیستم هم می‌رسد.

حمزه پور ادامه داد: در مجموع در حوزه مدیریت تقاضا، با کمک دولت پاسخ دادیم و تامین کردیم ولی در حوزه توزیع و مدیریت مصرف نیاز به همکاری رسانه‌ها داریم.

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha