ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی، آدرس غلط دادن است

اردبیل - ایرنا - دبیر نهضت ملی جمعیت کشور گفت: ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر اردبیل، حجت‌الاسلام محمد مسلم وافی روز دوشنبه در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به عوامل کاهش جمعیت در کشور اظهار کرد: دلایل کاهش فرزندآوری در کشور سبقه تاریخی دارد به طوری که از دیرباز تاکنون عوامل سیاسی و اجتماعی باعث شده است که در یک دوره زمانی کوتاه به این نقطه برسیم.

وی با بیان اینکه ارتباط دادن کاهش فرزندآوری به مسائل معیشتی و اقتصادی، آدرس غلط دادن به مردم است؛ در عین حال گفت: البته این به این معنا نیست که به وضعیت معیشتی افراد بی‌توجه باشیم و آن را بی‌تاثیر بدانیم اما مسائل فرهنگی بسیار بیشتر از مشکلات اقتصادی در افزایش تمایل به فرزندآوری دخیل است.

دبیر نهضت ملی جمعیت کشور تصریح کرد: کشور به سرعت در حال حرکت به سوی سالخوردگی جمعیت است و تجربه کشورهایی مانند ما در این وضعیت نشان می‌دهد که مسائل فرهنگی نقش موثرتری در فرزندآوری دارد.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به کرات کاهش فرزندآوری را خطرناک‌تر از هر بحرانی برای کشور اعلام کرده‌اند ولی به نظر می‌رسد مسئولان هنوز به این موضوع پی نبرده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام وافی ، ایجاد برخی انگاره‌های ذهنی و دوگانه‌ها یکی از دلایل مهمی است که باعث شده که افراد کمتر به سمت فرزندآوری سوق پیدا کنند، این پارادوکس باید به نوعی در جامعه حل شود و مسئولان در این مورد همت بیشتری داشته باشند.

دبیر نهضت جمعیت کشور اذعان کرد: نیروی انسانی به عنوان سرمایه هر کشور یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهاست و در نبود آن، کشور دچار رکود شده و از پیشرفت باز می‌ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha