پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهار باغ پایتخت
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول احداث بوستان چهار باغ خبر داد و گفت: این بوستان ۴۵ هکتاری (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش و باغ ایمان) در ۲ فاز اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، حسین نظری روز دوشنبه اظهار کرد: فاز اول بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی - هنری در مقیاس فرا منطقه‌ای، شهری و فرا شهری (ملی) است در حال انجام بوده و تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ افزود: این سایت در محدوده منطقه سه (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلای بزرگ تهران واقع شده، اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلاست و شهرداری با همکاری و هماهنگی این مجموعه سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران احداث می‌کند.

به گفته وی، در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شده حتی الامکان بهره‌گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: طراحی چهار باغ با حفظ اصول معماری ایرانی - اسلامی در عین نوآوری و ابتکار از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر اجرایی می‌شود.

نظری با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵ هکتار و در منطقه سه شهرداری تهران واقع است، گفت: ۱۱ و نیم هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۹ هکتار متعلق به باغ آفرینش، هفت هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲ هکتار متعلق به باغ بهشت است.

وی ادامه داد: عملیات خاکی باغ‌های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه خانه انجام و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیر پوسته در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: گونه‌هایی گیاهی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد؛ بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران است که در این سایت کاشته خواهد شد.

به گفته نظری، براساس پیش بینی‌های صورت گرفته؛ پوسته اصلی و باغ بهشت تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha