رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی جودو کرمانشاه چه گفت؟

کرمانشاه - ایرنا - آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو روز دوشنبه با حضور در مجمع انتخاباتی هیات جودو استان کرمانشاه از اثبات حقانیت این رشته در به رسمیت نشناختن رژیم جعلی اسراییل و تعلیق چهار ساله آن تا کمبود اعتبارات فدراسیون و جواب منتقدانی که قصد تخریب وی را دارند، سخنانی بیان کرد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات جودو استان کرمانشاه امروز، دوشنبه با حضور آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و روسای هیات های جودو شهرستان ها و جمعی از اعضای این مجمع در سالن اجتماعات شهید هادیان کرمانشاه برگزار شد.

در این مجمع که در نهایت جلال فتاحی به عنوان تنها نامزد این انتخابات توانست پس از رای گیری، با کسب ۱۶ رای از مجموع ۱۷ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات جودو استان کرمانشاه انتخاب شود رییس فدراسیون جودو نیز سخنانی را در این مجمع بیان کرد.

حقانیت جودوی ایران به اثبات رسید

آرش میراسماعیلی با اشاره به تعلیق چهارساله فدارسیون جودو ایران توسط فدراسیون جهانی این رشته که شهریورماه امسال به پایان رسید اظهار کرد: حقانیت کاری که جودوی ایران انجام داد هم اکنون با جنگی که اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین به راه انداخته است به اثبات رسید و همگان می دانند کاری را که شاید جودو در این چهار سال انجام داد و مورد ظلم و تعلیق قرار گرفت تا چه اندازه ارزشمند بوده و امروز ما سربلند از این موضوع بیرون آمدیم.

وی افزود: ورزشکاران این رشته که از مسابقات مختلف در جهان محروم شدند امروز بخاطر دفاع از ارزش های نظام و مردم مظلومی که حق مسلم شان بود زندگی عادی در کشورشان است سربلند بیرون آمدند و به نوعی می توان گفت که جودو سردمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی و کودک کش اسراییل است.

میراسماعیلی ادامه داد: اگر شرایطی را برای جودو ایران بوجود آوردند که ما را سرخورده و محروم کنند اما خدا رو شکر که پای نظام، انقلاب و ارزش ها یمان ماندیم و این افتخار بر پیشانی جودو ایران تا ابد خواهد ماند.

وی با بیان اینکه خیلی از پهلوانان اگر نامشان به جاودانه مانده به خاطر کارهای ارزشی و جوانمردانه آنها بوده است گفت: هرچند جودو ایران در این چهار سال از کسب مدال بازماند ولی در عوض کارهای بزرگی را توانست در این مدت در تقویت زیرساخت ها و تیم های پایه به انجام برساند که نتایج آن از شهریورماه امسال به بعد که زمان تعلیق به پایان رسید در بازی های آسیایی، مسابقات جایزه بزرگ تاجیکستان، کاتای قهرمانی جهان و حتی مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به انجام رساند که مورد تحسین همگان قرار گرفت.

رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی جودو کرمانشاه چه گفت؟

رییس فدراسیون جودو تاکید کرد: این موفقیت ها در حالی به دست آمد که ورزشکاران این رشته پس از چهار سال دوری از مسابقات و پس از یک جنگ نابرابر و بدون داشتن هیچ مسابقه تدارکاتی بدست آمد.

مدیریت کنونی ورزش مدیریت بی‌پولی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اعتبارات پایین فدراسیون جودو گفت: با بودجه ۱۱ میلیارد تومانی که تا این لحظه پنج میلیارد آن فقط برای اعزام های برون مرزی هزینه شده است از ما توقع قهرمان پروری، گرفتن مدال المپیک، توسعه استان ها و زیرساخت ها، کارهای آموزشی و پژوهشی و رسیدگی به قهرمانان و مربیان را دارند و برای این کار تنها به یک مدیریت و همت جهادی در همه استان ها نیاز است.

میراسماعیلی افزود: مدیریت الان ورزش کشور مدیریت بی پولی است و باید سختی کشید و با استفاده از اعتبار، آبرو، رانت و هرچیزی که دارید بتوانید در چنین شرایط اقتصادی به فعالیت در ورزش ادامه داد.

وی با بیان اینکه ما یاد گرفتیم که باید مرد روزهای سخت بود زیرا چهار سال همه دنیا ما را از داخل و خارج زدند یادآور شد: در این مدت ما هم با نتانیاهو خارجی می جنگیدیم و هم با نتانیاهو داخلی که نتانیاهو داخلی زجرش بیشتر بود زیرا وقتی از پشت خنجری می زنند دردش بیشتر از خنجری است که از بیرون می خوری و دیرتر نیز التیام پیدا می کند، با این وجود ما دوام آوردیم و به کار و تلاش ادامه دادیم.

میراسماعیلی ادامه داد: در این مدت با آبروی من بازی کردند و شرایطی را پیش آوردند تا ما را مایوس و سرخورده کنند ولی خدا همیشه به ما لطف دارد و جواب صبر و استقامت ما را در این ناملایمات داد.

هر رییس فدراسیون دیگری جای من بود می رفت

رییس فدراسیون جودو با بیان اینکه نباید آدرس اشتباهی به مردم داد گفت: بروید و یقه کسانی را بگیرید که در تعلیق جودوی ایران دست داشتند یقه من را این همه نگیرید چون این همه که گرفتند یقه من پاره شده بنابراین بدنبال مقصرانی بروید که باعث تعلیق چهارساله ایران شدند.

وی افزود: هر رییس فدراسیون دیگری جای من بود می رفت اما من به خاطر عشقم به این رشته ماندم و همچنان نیز به خاطر ارزش های نظام به کار خودم ادامه می دهم.

میراسماعیلی با بیان اینکه در این مدت انتقادها حتی به کسانی رسیده بود که خودشان مبتکر پدیده صغر سن و جعل هوویت در ورزش بودند یادآور شد: انتقاد پذیر هستم ولی هرکسی بخواهد تخریب کند روبرویش می ایستم، افرادی هستند که انتقاد می کنند و پا از انتقاد نیز بسیار فراتر می گذارند، اینها افرادی مریض هستند و هیچ درمانی برای این افراد مریض وجود ندارد.

وی گفت: وقتی یک رییس هیات در شهرستان، استان و حتی فدراسیون باید صورتش را با سیلی سرخ نگه دارد و پول تهیه کند زمانی که که قادر نیستی به دلیل کمبود اعتبار برای ورزشکارت حتی اردو برگزار کنی چه می توان کرد ، منتقدان نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینند بلکه باید به نیمه پرش هم نگاه کنند.

رییس فدراسیون در مجمع انتخاباتی جودو کرمانشاه چه گفت؟

میراسماعیلی تاکید کرد: افرادی که انتقاد می کنند و راهکار هم ارایه می کنند از آنها استقبال کرده و حتی آنها را به فدراسیون هم دعوت کردیم اما کسی که مریض است را نمی توان کاری برایش انجام داد.

امکانات و امتیازات خوبی فدراسیون جهانی در اختیار جودو ایران گذاشت

رییس فدراسیون جودو با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس فدراسیون جهانی جودو گفت: در این جلسه ایشان آنقدر به ما امتیاز داد که قابل باور نبود و خودمان خجالت می کشیدیم و هرچیزی که می خواستیم را قبول کردند.

وی با بیان اینکه این فدراسیون حتی حاضر شد یک مربی تاپ این رشته را با تقبل همه هزینه ها در اختیار ما قرار دهد افزود: در کنار این امر این فدراسیون مقادیر زیادی تاتامی و لباس جودو نیز در اختیار ما قرار داد تا در میان استان ها و شهرستان ها توزیع کنیم که همه اینها نتیجه استقامت و صبر و مبارزه ما بود زیرا ما از یک طرف از ایشان شکایت کردیم و یکسال و نیم آنها را به دادگاه بردیم و از طرف دیگر دست دوستی به طرف ایشان دراز کردیم.

میراسماعیلی گفت: فدراسیون جهانی جودو در طی تفاهمنامه ای که با فدراسیون جودو کشورمان منعقد کرده اعلام آمادگی کرده است تا تاتامی خانه های جودویی که در کشور ساخته خواهند شد را تامین کند و به همین اندازه نیز لباس جودو ورزشکاران آن را تامین کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این رییس فدراسیون جهانی و آسیا قول داده اند در ماه های آینده به ایران سفر کنند که حضورشان قطع یقین آورده و خروجی خوبی برای جودو کشورمان خواهد داشت.

جودو یک رشته مهم المپیکی است

میراسماعیلی با اشاره به اینکه رشته جودو از اهمیت فراوانی در میان سایر رشته های ورزشی برخوردار است به طوری که اولین رشته رزمی المپیک نیز محسوب می شود بیان کرد: تکواندو در المپیک دارای چهار سهمیه است، کاراته یک دوره بود و دیگر نیست ولی رشته جودو دارای ۱۴ وزن است که یک مدال تیمی هم به آن اضافه شده است.

وی گفت: حتی رشته کشتی در آستانه حذف شدن از المپیک بود و این درحالی است که جودو یکی از رشته های پرطرفدار و پرتماشاچی در المپیک است و همیشه جزو پنج رشته ای بوده که جزو رشته های محبوب این رویداد ورزشی محسوب می شود.

رییس فدراسیون جودو ادامه داد: در کشور ما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مناسب، استفاده از منافع شخصی و عدم برنامه ریزی تنها دارای ۶۰ هزار ورزشکار بود ولی امروز با وجود تعلیق و کرونا آن را به ۱۲۱ هزار ورزشکار رسانده ایم و نقطه هدف را نیز پس از چهار سال، ۵۰۰ هزار نفر تعیین کرده ایم.

وی افزود: پیش بینی شده است کشورمان میزبانی دو رویداد بین المللی در آینده نزدیک باشد که باید تاییدیه برگزاری آن را در کشورمان بگیریم که یکی میزبانی مسابقات جام باشگاه ها و قهرمانی کاتای آسیاست که برای اولین بار در طول تاریخ قرار است در کشور ما برگزار شود.

استان کرمانشاه دارای استعدادهای بسیار خوبی در رشته جودو است

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان کرمانشاه از قطب های مهم جودو در گذشته بود که پس از یک دوره افول با سرمایه گذاری که روی جوانان و نوجوانان شده دوباره در حال تکرار گذشته درخشان خود است که در سال های آینده خبرهای خوبی از این موفقیت ها خواهیم شنید.

میراسماعیلی با اشاره به شعار بهترین ها از بیشترین ها گفت: در هرجا که وارد بحث مدیریت می شویم باید برنامه محور باشیم و بدانیم که نقطه هدف ما در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چیست و به لحاظ کمی چه میزان قادر خواهیم بود آمار ورزشکاران این رشته را در استان ها بالا ببریم.

وی با بیان اینکه باید در کنار نخبه پروری از میان استعدادهای برتر در دل مدارس نیز افراد مناسب را شناسایی و به باشگاه های این رشته معرفی کرد افزود: نکته مهمی که ورزش ما هیچگاه از آن استفاده نکرده است همکاری و استعدادیابی در آموزش و پرورش است که از آن غافل مانده ایم و این وزارت خانه باید این اقدام را در مدارس خود انجام دهد.

رییس فدراسیون جودو یادآور شد: باید رییس هیات جودو استان با تفاهمنامه با اداره کل ورزش و و جوانان و استفاده از قهرمانان این رشته در استان، دانش آموزان مستعد را در این رشته شناسایی و جذب کنند و در کنار آن از نظرات و تجارب پیشکسوتان نیز با تشکیل اتاق های فکر در این راستا نهایت استفاده را انجام دهند.

وی گفت: جودو کرمانشاه را من ویژه می دانم زیرا فیزیک بدنی مردم غرب کشور بسیار مناسب رشته های درگیری است زیرا پتانسیل این رشته ها را دارند و تنها نیاز به استعدادیابی در این عرصه است.

میراسماعیلی با بیان اینکه ۱۲ خانه جودو در چند سال اخیر در کشور افتتاح شده است گفت: امیدواریم در استان کرمانشاه نیز با تامین زمین لازم از سوی اداره کل ورزش و جوانان برای این منظور خانه جودو این استان را نیز که در شان آن باشد راه اندازی و در تمام شهرستان ها نیز این رشته را فعال ساخته و حتی به روستاها توسعه دهیم.

وی همچنین با تاکید بر راه اندازی لیگ استانی جودو در استان های مختلف کشور افزود: باید با راه اندازی این لیگ و افرایش تعداد باشگاه ها و نیز برگزاری مسابقات مختلف در رده های مختلف حتی در کمربندهای پایین تر ورزشکاران این رشته را برای رقابت های مختلف ملی و بین المللی آبدیده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha