فرمانده لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه: مشکلات تردد عشایر در مرزها را حل می‌کنیم

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاهی با بیان اینکه عشایر در کنار نیروهای امنیتی در تامین امنیت مرزها دخیل هستند و حضور آنها در نقطه صفر مرزی، کمک بزرگی به یگان‌های امنیتی مستقر در مرز به خصوص نیروهای ارتش است، گفت: مشکلات عشایر مستقر در مرزهای استان از جمله تردد آنها را برطرف می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر «جلال صالحی» روز دوشنبه در حاشیه جلسه با بزرگان عشایر به همراه سرپرست فرمانداری قصرشیرین و امیر «جعفر رشنو» فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی با بیان اینکه امام (ره) می فرمایند عشایر ذخایر انقلابند، افزود: مشکلاتی در خصوص تردد عشایر وجود داشت که امروز در جلسه ای که با بزرگان عشایر داشتیم این مسایل مطرح و قرار شد عشایر مانند گذشته کمک حال نیروها باشند و ما هم در این راستا آنها را در امر تردد و سهولت در رفت و آمد کمک کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: با فرماندهان ۸۱ و ۱۸۱ زرهی ارتش و سران عشایر مشکلات آنها در خصوص تردد و توجه به مسائل امنیتی مطرح شد.

«محمد نجفی» با بیان اینکه یک سری قوانین و مقررات هست که باید رعایت شود، افزود: عشایر با توجه به سکونت چند دهه گذشته در منطقه مشکلاتی در راستای تردد داشتند که امروز این مشکلات مطرح و حل شد و قول مساعد دادند تا با نیروهای ارتش نیز در رابطه با هرگونه تردد غیر مجاز و یا تحرک در منطقه و یا عدم اجازه تردد غیرمجاز احشام با ارتش همکاری کنند.

وی اظهار کرد: همچنین قرار شد تا ارتش در خصوص تردد عشایر و سهولت در رفت و آمد و اسکان آنها که تا ۱۵ آذر ادامه دارد همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی ادامه داد: همچنین قرار شد پس از اسکان عشایر ارتش جلسه ای با کل مسئولان عشایر و سران ایلات داشته باشیم و نقطه نظرات و مشکلات آن ها نیز مطرح شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: عشایر از ۱۰۰ سال اخیر در منطقه قصرشیرین و خسروی و سومار سکونت دارند و مشکلی نداشته اند و در تامین امنیت مرزها نیز دخیل بوده اند و قشری مولد هستند و نظام نیز در موضوعات مختلف از آن ها حمایت کرده و آن ها نیز در امر تولید گوشت و فرآورده های لبنی سهم بسزایی دارند از این رو باید در امر رفاهی تردد و اسکان عشایر کمک کنیم.

نجفی ادامه داد: با هماهنگی امور عشایری در موضوعات امنیتی و تردد نیز ارتش قول مساعدت با عشایر را همانند گذشته تا کنون دادند و ما نیز به عنوان امور دولتی هرچه در توان داریم برای خدمت به عشایر انجام می دهیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه ۸۹۰ خانوار عشایری با جمعیت چهار هزار و ۴۵۰ نفر در مناطق قشلاق شهرستان سکونت دارند، گفت: عشایر به عنوان قشری مولد، مرزدار و وفادار به نظام نقشی مهم در زنجیره تامین غذایی و امنیت ایفا می کنند و در همه عرصه‌های انقلاب پای کار بوده و هستند.

وی افزود: عشایر مستقر در قصرشیرین از ایل کرند، سنجابی، کلهر، زوله، گوران و قلخانی هستند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱ تن شیر و عشایر سرپل ذهاب نیز ۲ هزار و ۶۱۵ تن گوشت، ۳۴۱ تن شیر و ۳۲۱ تن الیاف تولید می‌کنند.

او گفت: عشایر با کمترین توقع بیشترین خدمات را ارایه می کنند و از این رو وظیفه همه ما است که در راستای رفع مشکلات و مسایل این قشر مولد و ارایه خدمات مورد نیاز آن ها با یک برنامه ریزی دقیق در ابعاد مختلف تلاش کنیم.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲مرز انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha