سازمان دموکراسی برای جهان عرب: کشورهای امضاکننده توافق ابراهیم از این توافق خارج شوند

تهران - ایرنا - سازمان دموکراسی برای جهان عرب (DAWN) از کشورهای امضاکننده توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از این کشورها خواست که هرچه سریع تر از این توافق خارج شوند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، سازمان دموکراسی برای جهان عرب (DAWN) در بیانیه ای با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعلام کرد: با توجه به جنایات جنگی و ضد بشری که رژیم اسرائیل در غزه مرتکب شده است، امارات، بحرین، مغرب (مراکش) و سودان باید فورا از توافق سازش با رژیم اسرائیل موسوم به «توافق ابراهیم» خارج شوند و مصر و اردن نیز به عنوان امضاکنندگان پیمان صلح (با رژیم صهیونیستی) باید به هماهنگی نظامی و سیاسی با رژیم اشغالگر اسرائیل پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: کشورهای عربی از جمله اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و قطر که میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا هستند باید بصورت علنی اعلام کنند که به واشنگتن اجازه نخواهند داد که از این پایگاه‌ها برای تامین تسلیحات یا تامین امنیت نظامیان اسرائیلی برای ادامه جنگ علیه فلسطینیان در غزه استفاده کند.

سازمان دموکراسی برای جهان عرب در ادامه این بیانیه آورده است که کشورهای عربی باید نقش خود را به طور انتقادی ارزیابی کنند و اقدامات پیشگیرانه ای برای توقف هرگونه کمکی که ممکن است به ادامه جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کرانه باختری کمک کند، اتخاذ کنند.

«ساره لی ویتسن» مدیر اجرایی سازمان دموکراسی برای جهان عرب نیز در این باره گفت: امارات و سایر امضاکنندگان توافقنامه ابراهیم باید مسئولیت اینکه باعث تشویق رژیم صهیونیستی که باور دارد می تواند بدون هیچ عواقبی خودسرانه فلسطینی ها را بمباران و قتل عام کند و اعتقاد دارد این جنایات در جایگاه این رژیم در منطقه تاثیری ندارد را بر عهده بگیرند.

وی افزود: توافقنامه ابراهیم نشان می دهد که امارات و سایر امضاکنندگان این توافقنامه همچنان از رژیم اسرائیل حمایت می کنند و با توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این رژیم به آن پاداش می دهند و از همه اینها تکان دهنده تر اینکه آنها با رژیم اسرائیل هماهنگی نظامی دارند.

مدیر اجرایی سازمان دموکراسی برای جهان عرب اضافه کرد: توافقنامه ابراهیم برقراری روابط دیپلماتیک کامل و همکاری در زمینه های مختلف از جمله تبادل اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی بین رژیم کودک کُش و جنایتکار اسرائیل و کشورهای عربی را تسهیل می کند.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با دلالی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا توافق نامه موسوم به «ابراهیم» را برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند. توافقنامه یاد شده امضا شده توسط امارات موجب برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو شد و پایه و اساس روابط تجاری، امنیتی و فرهنگی گسترده امارات با رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.

همچنین توافقنامه عادی سازی روابط رژیم جنایتکار اسرائیل با بحرین در همان روز امضا شد. سودان نیز که تحت فشار آمریکا قرار گرفته بود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ چنین توافقی با رژیم صهیونیستی امضا کرد و وامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت کرد و از لیست کشورهای تروریستی خارج شد.

مغرب نیز عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ بصورت رسمی اعلام کرد و پس از آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha