۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85304750
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاور سابق زلنسکی: آمریکا و غرب مسئول اصلی ادامه جنگ در اوکراین هستند

تهران- ایرنا- مشاور سابق رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد: مسئولیت اصلی ادامه جنگ با روسیه مربوط به آمریکا و کشورهایی است که وعده حمایت از اوکراین را دادند اما به طور کامل از این کشور حمایت نمی‌کنند تا کی‌یف پیروز شود.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، اولکسی آرستوویچ مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: به خاطر وعده‌های دروغ غرب در حمایت از کشورش، جنگ ادامه پیدا کرده ولی بخش اندکی از این وعده‌ها عملی شده است.

وی با بیان این ادعا که نیروهای اوکراینی در همان ابتدای جنگ شکست‌های قابل توجهی به روسیه وارد کردند، عنوان کرد: این پیروزی‌ها همچنان می‌توانست با مذاکرات صلح ترکیه ادامه پیدا کند و زندگی صدها هزار نفر از شهروندان اوکراینی با این وجود نجات پیدا می‌کرد.

آرستوویچ گفت: بعد از شکست این مذاکرات جنگ‌های متعددی اتفاق افتاد ولی بر خلاف ادعاهای غرب، هیچ هواپیما یا موشک دوربردی از سوی غرب به اوکراین ارسال نشد و بدون اینها نمی‌توان در جنگ پیروز شد.

وی با بیان اینکه اوکراین متحمل خسارت های بسیاری شده است، این موضوع را نیمی از مشکل توصیف کرد و گفت که احتمال می رود که توافق نامه صلح جدید غرب به کی‌یف تحمیل شود.

روز گذشته نیز دیوید آراهامیا رهبر حزب حاکم «خدمتگذار مردم» و سرپرست هیأت مذاکره‌کننده اوکراین در گفت‌وگوهای سال ۲۰۲۲ با روسیه، فاش ساخت که در جریان برگزاری مذاکرات صلح، بوریس جانسون با سفر به کی‌یف با امضای هر گونه توافقی با مسکو مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

این روزها ایالات متحده همزمان با ۲ بحران بزرگ یکی در شرق اروپا [جنگ اوکراین] و دیگری در غرب آسیا [جنگ در غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی] درگیر است و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha