نمایندگان مجلس اوکراین در راه واشنگتن برای متقاعد کردن اعضای کنگره برای کمک به کی‌یف

تهران- ایرنا- الکسی گونچارنکو یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین اعلام کرد: نمایندگان مجلس برای متقاعد کردن اعضای کنگره آمریکا برای کمک و حمایت از اوکراین راهی ایالات متحده خواهند شد.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، گونچارنکو افزود: نمایندگان پارلمان اوکراین تلاش خواهند کرد تا اعضای کنگره ایالات متحده را متقاعد کنند تا به کمک به کی‌یف ادامه دهند.

این نماینده مجلس اوکراین در کانال تلگرامی خود، نوشت: هر کدام از نمایندگان مجلس اوکراین که زبان انگلیسی بدانند، در این سفر همراه ما خواهند بود.

وی افزود: برخی از این نمایندگان به واشنگتن و برخی دیگر نیز به ایالت‌های مختلف آمریکا خواهند رفت تا با نمایندگان مجالس ایالتی دیدار و آنها را در خصوص لزوم تداوم حمایت از اوکراین متقاعد کنند.

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید پیشتر از تصمیم کنگره آمریکا برای کاهش بسته‌های کمکی به اوکراین خبر داده بود زیرا بعضی از تسلیحاتی که برای ارسال به اوکراین تعیین شده بودند، قدیمی و فرسوده شده بودند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: ما انتقال بسته‌های کوچک‌تر تجهیزات نظامی به اوکراین را از محل ذخایر تسلیحاتی پنتاگون آغاز کرده‌ایم تا توانایی خود را برای حمایت از اوکراین تا زمانی که ممکن است افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha