هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی طرح‌های خسارت‌دیده سیل چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی بازسازی بخشی از طرح‌های خسارت‌دیده در سیلاب مردادماه سال ۱۴۰۱ در این استان به‌ تعداد ۲۷۸ پروژه جذب و هزینه شد.

خسرو کیانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مردادماه سال ۱۴۰۱ به‌دنبال فعال شدن سامانه مانسون در کشور، بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای در چهارمحال و بختیاری رُخ داد.

وی افزود: خوشبختانه این بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری به‌موقع مدیریت و از تلفات جانی در مناطق مختلف این استان جلوگیری شد.

کیانی تصریح کرد: این اعتبار در ۲ مرحله از محل اعتبارات عمرانی تخصیص یافت که برای بازسازی در بخش‌های زیربنایی کشاورزی، مسیل‌ها، رودخانه‌ها، مدرسه‌ها، راه‌ها، پُل‌ها، جوی‌ها و جدول‌ها در مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

وی یادآور شد: در این سیل به ۶۲۰ واحد مسکونی شامل تخریب و بازسازی و یک‌هزار و ۸۳۰ واحد معیشتی تسهیلات و کمک بلاعوض مورد نیاز برای تخریب و بازسازی تامین و پرداخت شد که بیشتر واحدهای آسیب‌دیده مربوط به روستای بارده شهرستان بن و روستای سیدمحمد شهرستان لردگان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخریب و بازسازی بیشتر این واحدهای مسکونی انجام شده است و در مرحله سفت‌کاری قرار دارند.

وی گفت: همچنین تسهیلات کم‌بهره سیل در بخش کشاورزی به‌مبلغ یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که از سوی دستگاه اجرایی متولی (جهادکشاورزی استان) و بانک‌های عامل در دست اقدام است.

کیانی تاکید کرد: علاوه بر موارد یاد شده واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل که دارای اشتراک برق بوده و واجد شرایط بوده‌اند به‌تعداد یک‌هزار و ۵۰۲ واحد در سامانه پرداخت خسارات بیمه حوادث مسکونی کشور ثبت شده‌اند که روند پرداخت آن از سوی آن صندوق ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون مردادماه سال گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان‌های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به‌ویژه در روستای بارده شهرستان بن به بار آورد.

روستای بارده شهرستان بن در ۵۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha