۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۰۵
کد خبر: 85305410
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کانون بیماری آنگارا در استان مرکزی ۹۰ درصد کاهش یافت

اراک - ایرنا - رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: کانون بیماری آنگارا در واحدهای پرورش طیور این استان امسال نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته‌ است.

دکتر حسن اثنا عشری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰ کانون بیماری آنگارا سال گذشته در استان مرکزی گزارش شد که تعداد این کانون‌ها با رعایت اصول امنیت زیستی، ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای و واکسیناسیون طیور در واحدهای پرورش مرغ مادر استان، تعداد کانون این بیماری امسال به یک کانون کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۶۹۶ هزار و ۱۰۰ دز واکسن بیماری آنگارا امسال در مرغداری‌های صنعتی استان مرکزی تزریق شده.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از تزریق سه میلیون و ۹۴۸ هزار و ۶۹۰ دز واکسن علیه بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال در مرغداری‌های صنعتی استان خبرداد و گفت: چهار هزار و ۶۲۸ مورد پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا امسال در سطح روستاها، مرغداری‌های، تالاب‌ها و سدهای استان انجام شده‌است.

اثنا عشری خاطرنشان کرد: ۹ هزار و ۴۶۹ مورد نمونه‌ و ۷۳۸ آزمایش به منظور پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این مدت از واحدهای استان انجام و در این آزمایشات مورد مثبتی تاکنون از این بیماری در استان مشاهده نشده‌ است.

وی یادآور شد: ۱۰ میلیون و ۳۳۹ هزار قطعه طیور اکنون در واحدهای مرغداری صنعتی استان مرکزی اکنون وجود است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha