۷۵ درصد منازل روستایی لرستان مقاوم سازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی این استان تاکنون ۷۵ درصد یعنی حدود ۱۱۲ هزار واحد مقاوم سازی شده است و از این منظر رتبه نخست کشور را در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پویا تابعی در سه‌شنبه های خبری لرستان اظهار کرد: صدور پروانه ساخت برعهده دهیاری‌ها و معتمدین سطح روستا دهیار می‌باشد و مطابق طرح هادی پروانه ساخت صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار طرح هادی در روستاهای استان اجرا شده است افزود: اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک و در ۲ مرحله انجام می شود، اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان تاکید کرد: ۹۰۶ روستا یعنی ۶۴ درصد از روستاهای لرستان از طرح هادی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین اعتبار ۸۰۰ تا یک میلیون مترمربع آسفالت در این نقاط انجام شود.

تابعی یادآور شد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۲ هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و براساس قانون، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تامین اعتبار لازم ظرف ۶ سال آینده واحد ناایمن روستایی نداشته باشیم، اظهار کرد: از مجموع ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۱۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد مقاوم سازی شده است که حدود ۷۵ درصد را شامل شده و در کشور استان اول به شمار می‌ رویم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان اضافه کرد: ۱۴۸ طرح هادی روستایی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هفته دولت امسال در استان به بهره برداری رسید و ۱۲۸ پروژه طرح هادی دیگر نیز با برآورد اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان امسال اجرا می شود.

تابعی ادامه داد: سال گذشته هشت هزار و ۴۵۸ پرونده تشکیل و به بانک های عامل معرفی شد که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسید و چهار هزار و ۵۰۰ واحد عقد قرارداد شد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت فعالیت بنیاد مسکن در روستاهاست، گفت: تسهیلات برای ۲ هزار و ۸۵۰ واحد در قالب وام تکمیلی در حال انجام است و پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha