۹۲ نوزاد در ماموریت‌های اورژانس مشهد متولد شده‌اند + فیلم

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۲ نوزاد از ابتدای امسال تا کنون در ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متولد شده‌اند.

دکتر علی یزدانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این بازه زمانی سه هزار و ۳۸ ماموریت مرتبط با زنان و زایمان، مشکلات بارداری و اورژانس زنان و مشکلات حین بارداری، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز در ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت مرتبط با مشکلات زنان و زایمان، پرسنل اورژانس ۱۱۵ علاوه بر خدمات‌رسانی و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و کمک به تسهیل زایمان در مناطق روستایی و صعب العبور و جاده‌های استان موجب نجات مادران و نوزادان شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱ و در ماموریت‌های فوریتهای پزشکی که با تشخیص اولیه زنان و زایمان بوده، تعداد ١٢٢ نوزاد در آمبولانس اورژانس١١۵ و پیش از رسیدن به بیمارستان متولد شدند.

یزدانی افزود: ماموریت‌های مرتبط با مادران باردار و تسهیل زایمان جز ماموریت‌های ویژه اورژانس پیش بیمارستانی در کشور محسوب شده و پرسنل اورژانس توانسته‌اند با ارتقای مهارت‌های علمی و عملی خود نقش مهمی را در کاهش موارد مرگ و میر مادران باردار و نجات جان نوزادان ایفا کنند.

وی ادامه داد: در مسیر ارتقای سلامت مادران یکی از برنامه‌های مهم در سازمان اورژانس کشور آموزش زنان به عنوان تکنسین فوریت‌های پزشکی در مقطع کارشناسی و به کارگیری در تعدادی از پایگاه‌های اورژانس ١١۵ است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ماموریت‌های حوزه زنان و زایمان اورژانس ۱۱۵ مشهد، توانمندسازی و افزایش سطح علمی پرسنل با برگزاری منظم دوره‌های‌های علمی و مهارتی و نیز ارسال دستورالعمل‌های تخصصی و تحویل تجهیزات پزشکی مناسب است.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha