امداد هوایی مادر باردار روستایی را در نیشابور نجات داد

مشهد - ایرنا - امداد هوایی به کمک بالگرد مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی جان یک مادر باردار را در یک روستای تابعه شهرستان نیشابور نجات داد. 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در این باره گفت: بعد از ظهر امروز جمعه بالگرد اورژانس هوایی این مرکز به درخواست پایگاه بهداشتی - درمانی روستایی برزنون برای نجات جان یک مادر باردار به منطقه عزیمت و ضمن امدادرسانی اولیه این زن را به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کرد.

سید حمید حسینی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ماموریت بانوی مددجو که در هفته آخر بارداری از درد شکم دچار مشکل شده بود پس از رسیدگی اولیه کارشناسان اورژانس و هماهنگی لازم با مرکز ارتباطات، انتقال هوایی برای درمان فوری در دستور کار واحد هماهنگی عملیات قرار گرفت.

به گفته وی بالگرد اورژانس با رعایت و اجرای شیوه های درمانی مددجو را تحت مراقبت کامل به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل کرد.

خبرنگار ایرنا در پیگیری و تماس از مرکز درمانی یاد شده کسب اطلاع کرد که مادر باردار دچار پارگی کیسه آب (رحم) و خون ریزی شده بود که با رسیدگی پزشکان و کادر درمانی نه تنها نجات یافت بلکه فرزندش نیز در سلامت کامل به دنیا آمد.

در زمان انتشار این خبر حال مادر و نوزاد تازه متولد شده مساعد و همچنان در بیمارستان بستری و تحت مراقبت است.

به گزارش ایرنا، مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس با تحت پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه بصورت شبانه‌روزی و رایگان به جمعیت تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha